Industria turistica germana, cu un aport de 59 de miliarde de euro la PIB, e sustinuta in mare parte de nemti.

Palatul San Souci este vizitat
de multi cetateni germani Nemtii redescopera turismul intern, preferind din ce in ce mai mult destinatiile nationale celor de peste hotare. Plajele, muntii si cladirile istorice germane atrag din ce in ce mai multi germani, acest trend aducind mare parte din cele 59 de miliarde de euro la cit se ridica industria turistica germana, arata cotidianul „Financial Times". Motivele acestei revigorari sint diverse: de la serviciile mai bune, mai diversificate si mai ieftine pina la preocuparea nemtilor pentru reducerea emisiilor de carbon provocate de avioane sau pina la teama de atentate teroriste.

Proportia de vacante mai lungi de patru zile petrecute in tara a crescut la 32% din totalul vacantelor germanilor, de la 29%, in 1999. Alt motiv pentru acest trend il reprezinta reunificarea Germaniei, ceea ce a condus la accesibilitatea a noi statiuni. Mecklenburg-Vorpommern, o regiune de coasta relativ saraca pe vremea Cortinei de Fier, a devenit a doua destinatie a tarii, dupa Bavaria. Acum atrage turistii cu sporturi nautice si plaje cu nisip fin. Brandenburg, o regiune tot din estul Germaniei, atrage la rindul sau multi vilegiaturisti germani. Brandenburg va fi vizitata de 9 milioane de turisti anul acesta.

„Avem 3.000 de lacuri si multe riuri, iar multi vest-germani vor sa inchirieze barci pentru a naviga", declara un agent turistic din zona. Dezvoltarea hoteliera, care include numeroase cluburi de spa, atrage la rindul sau clienti.