Viitorul producatorilor autohtoni depinde de modul in care vor actiona companiile multinationaleCu o cota de piata estimata de 15 - 20%, iar in varianta optimista chiar 25%, produsele cosmetice romanesti isi fac cu greu simtita prezenta pe piata de c
Viitorul producatorilor autohtoni depinde de modul in care vor actiona companiile multinationaleCu o cota de piata estimata de 15 - 20%, iar in varianta optimista chiar 25%, produsele cosmetice romanesti isi fac cu greu simtita prezenta pe piata de consum. Firmele de profil sustin ca principalul impediment il reprezinta lipsa banilor. Mai precis, bugetele alocate promovarii produselor sunt mult prea mici, comparativ cu sumele cheltuite de firmele straine. Organizatia Patronala a Industriei Cosmeticelor are insa alta parere. Potrivit presedintelui acestei organizatii, Rozalia Speteanu, principalul dezavantaj este dat de lipsa de organizare din domeniul distributiei. "Firmele autohtone nu au distributii proprii, nu au retele de distributie. Lipsa de organizare este marea problema, si nu fondurile reduse", precizeaza Speteanu. "Producatorii autohtoni depind de modul in care actioneaza multinationalele" Reprezentantul Organizatiei Patronale a Industriei Cosmeticelor spune ca, la nivel national, produsele cosmetice romanesti totalizeaza aproximativ 20 - 25% din piata de profil, confirmand trendul ascendent din ultimii ani. Insa evolutia industriei autohtone va depinde de modul in care vor actiona companiile multinationale. Presedintele OPIC nu crede ca producatorii autohtoni vor fi inghititi de multinationale. "Mai degraba, producatorii care sunt in acord cu legislatia UE vor progresa, in timp ce restul vor fi nevoiti sa isi reduca ori sa isi inchida afacerea", ne-a explicat Rozalia Speteanu. Potrivit acesteia, in momentul de fata nu exista o statistica oficiala despre piata autohtona de cosmetice, intrucat "nu mai urmareste nimeni acest lucru". In prezent, sunt inregistrate 21 de firme romanesti producatoare de cosmetice, insa cele mai cunoscute au ramas Farmec, Elmiplant si Gerocossen. Farmec si Elmiplant - mai putin de 30 mil. euro Per total, piata cosmeticelor vandute in Romania este estimata la 200-250 de milioane de euro.La nivelul anului 2006, Farmec a avut o cifra de afaceri de 20 milioane euro, cu o crestere de 17% fata de anul anterior. Comparand rezultatele obtinute in primul semestru pentru anul in curs cu anul precedent, putem spune ca trendul este in continuare ascendent, vanzarile inregistrand o crestere de 11,45%, ne-a declarat Mariana Sinitaru, specialist marketing in cadrul Farmec. "Conform unor studii realizate de MEMBR, Farmec se pozitioneaza pe locul intai in topul producatorilor de crema de fata, locul doi in ce priveste crema de maini si locul trei in randul producatorilor de crema de corp", a precizat reprezentantul Farmec. Potrivit Andreei Cremenescu, director de marketing al companiei Elmi Prodfarm, Elmiplant a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 9,9 milioane RON (cca. 3 mil. euro), iar pentru acest an estimam peste 12 milioane RON (cca 3.850.000 euro). "In categoria de ingrijire a tenului, compania noastra ocupa pozitia 4 pe total, Romania avand o cota de piata in volum de 7,7%, conform AC Nielsen", a spus reprezentantul Elmiplant. Nu avem bani sa ne promovam produsele Intrebati de ce cosmeticele romanesti pierd tot mai mult teren in fata brand-urilor straine, raspunsul producatorilor autohtoni este unul unanim: produsele noastre sunt la fel de bune, daca nu chiar mai bune, dar nu avem suficienti bani sa le promovam. "Din pacate, companiile romanesti investesc prea putin in imagine, in ambalaj, in marketing si nu pentru ca nu ar dori, ci pentru ca bugetele lor sunt limitate", explica Andreea Cremenescu. "Cea mai mare piedica in dezvoltarea pietei de produse cosmetice romanesti este nivelul scazut de comunicare fata de cel realizat de brand-urile straine in ceea ce priveste frecventa aparitiilor pe principalele canale media si acest fapt se datoreaza bugetelor de publicitate relativ mici", afirma Mariana Sinitaru.Cresterea sensibila a vanzarilor de cosmetice romanesti se datoreaza in mare parte investitiilor realizate de producatorii locali in tehnologii de ultima generatie care cresc calitatea produsului, precum si a ambalajelor folosite. Relansari de produse Farmec se pregateste sa relanseze pana la sfarsitul anului gama de produse de ingrijire a tenului. Şi sa aduca o noua gama, Gerovital plant tratament profesional, care va contine 6 produse pentru ingrijirea firului de par si a pielii capului.In luna mai, Elmiplant a lansat o gama completa - Cellulight, dedicata combaterii celulitei, dupa ce la inceputul acestui an a relansat gama Bioten pentru ingrijirea tenului, bazata pe miere si pe alte ingrediente naturale.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.