Plata cu o luna inainte, rezervarea in ultimele 2 zilePentru a fi cazat, trebuie sa asteptiVirgin Tour isi duce clientii spre Albena prin Sunny BeachDesi ne-o planificam din timp, vacanta nu se ridica intotdeauna la inaltimea asteptarilor noastre. Ca
Plata cu o luna inainte, rezervarea in ultimele 2 zilePentru a fi cazat, trebuie sa asteptiVirgin Tour isi duce clientii spre Albena prin Sunny BeachDesi ne-o planificam din timp, vacanta nu se ridica intotdeauna la inaltimea asteptarilor noastre. Cautarile pe Internet, vizitele la agentiile de turism, discutiile preliminare cu operatorii se soldeaza adesea cu dezamagiri profunde.Neplacerile apar pe tot parcursul demersurilor noastre. Atunci cand consideram ca totul este aranjat si putem rasufla usurati, ne regasim in situatia de a astepta ore in sir sa ne urcam in mijlocul de transport prevazut in contract (daca avem acest noroc) si sa ajungem la hotelul ales. Asa cum am spus, nu intotdeauna se intampla acest lucru, si exemplele sunt multiple.In cazul de fata este vorba despre sejururi pe litoralul bulgaresc, respectiv statiunea Albena.In afara faptului ca agentia transportatoare, Virgin Tour, a comunicat de-abia cu o zi inainte ora si locul de plecare din Bucuresti, desi in contractul incheiat cu Agentia de turism se stipula ca aceasta informatie trebuie sa parvina clientului cu cel putin trei zile inainte de plecare, calatoria a durat nu mai putin de 8 ore si jumatate. Adica dublu fata de timpul necesar celor aproximativ 375 km.Explicatia pe care a dat-o ghidul Virgin Tour a fost ca o alta agentie "i-a rugat" sa duca doi turisti in statiunea Sunny Beach... La fel s-a intamplat si la intoarcere, turistul fiind nevoit sa astepte, in plina furtuna de praf, aproape 3 ore autocarul Virgin Tour. 375 de kilometri parcursi in 10 ore Şi problemele create de agentiile de turism nu se opresc aici. Un alt caz, absolut incredibil, s-a petrecut in urma cu cateva saptamani tot in statiunea Albena. Potrivit sesizarii scrise trimise Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, clientul a fost nevoit sa astepte nu mai putin de doua zile pana cand i s-a dat camera dubla platita din Bucuresti.George Albu noteaza ca, desi a platit din timp sejurul, agentia de turism AA Travel a facut rezervarea de-abia cu doua zile inainte de sosirea lor. Dupa neplacerile create de calatoria cu Virgin Tour (care a durat 10 ore din cauza traseului ales: Giurgiu-Ruse, Varna, Sunny Beach, iarasi Varna, Nisipurile de Aur si, in final, Albena), turistul s-a regasit in neplacuta situatie de a nu putea fi cazat. Geamuri lipsa si mizerie "Ajunsi abia la ora 17.00 la hotel si cu o rezervare facuta de agentie cu doar doua zile in urma, desi totul era achitat de aproape o luna, hotelul nu ne-a mai putut asigura decat o asa-zisa camera dubla. De fapt, camera situata intr-un corp indepartat al hotelului beneficia de un rost considerabil sub usa prin care puteau intra cu usurinta orice fel de vizitatori, o camera si un pat ornate cu frunze, o baie mult prea mica, cu geam lipsa si in general mult prea multa mizerie.... Am solicitat schimbarea camerei cu una dubla, asa cum ne-a fost prezentata pe site-ul agentiei de turism. Solicitarea noastra nu a putut fi insa rezolvata. Desi a fost anuntata telefonic despre situatie, atat de catre managerul hotelului Althea, cat si de mine, raspunsul Adinei Ceadar, directorul AA Travel, a fost ca este obligatoriu sa acceptam camera data. De asemenea, cererea de returnare a banilor in conditiile in care nu am primit ceea ce am platit si nici nu mi se poate oferi ceva similar a fost respinsa de catre aceasta, care a inchis telefonul, spunand ca nu o intereseaza daca refuzam camera data si nu avem unde sta peste noapte. Dupa mai bine de trei ore de discutii si telefoane date la agentia din Romania, fara rezultat, pentru a nu innopta pe holul hotelului, reprezentantii hotelului ne-au pus la dispozitie un apartament cu conditia ca a doua zi sa primim camera dubla pe care o platisem. Pentru a intra in mod normal de pe holul hotelului in "apartament" se traverseaza o incapere (denumita living) si se iese pe balcon, unde se afla niste scari exterioare. Astfel, dupa ce se iese afara din hotel pe geamul din camera de la etaj se coboara prin curtea hotelului intr-un demisol unde, la fel, prin usa balconului, se patrunde in camera unde se afla patul de dormit", informa Albu. "Daca nu va convine, plecati acasa" Dupa ce au incercat in zadar sa-si rezolve problemele cu ajutorul reprezentantului turistilor romani din Albena, Anna Valcheva - manager incoming al "Romanian Marketing", turistii nostri au ajuns la sales-managerul Romanian Market Albena - Alina Balai. "Aceasta a reusit sa obtina asigurari concrete ca in ziua urmatoare, pe data de 7 iulie, urma sa primim camera, iar sejurul se prelungea cu inca doua zile pentru a fi conform celor sapte nopti platite. Pana la ora primirii camerei a urmat insa o noapte petrecuta pe holurile hotelului, timp in care Adina Ceadar si asociatul ei faceau glume la telefon, spunandu-ne ca, daca nu ne convine, sa plecam acasa.De vreme ce sejurul a fost prelungit cu doua nopti, am solicitat agentiei AA Travel reprogramarea transportului pentru sambata, 14 iulie. Raspunsul Adinei Ceadar a fost un NU categoric, aceasta refuzand de asemenea returnarea banilor platiti pentru transport.In conditiile in care se intrevedea o ramanere in Albena fara bani de intoarcere la dispozitie, am fost indrumati de catre reprezentantul Ambasadei Romaniei din Bulgaria sa ne rugam de romanii aflati in statiune sa ne duca acasa sau sa apelam la prieteni care sa vina sa ne ia, desi el, ca roman aflat in Bulgaria, nu s-a oferit sa faca acest gest", noteaza turistul.Potrivit acestuia, desi interventii in sensul returnarii banilor de transport pentru intoarcere au fost facute chiar si de ghidul transportatorului Virgin Tour, cat si de directorii acestei agentii, Adina Ceadar le-a inchis telefonul, spunandu-le sa nu-i mai bage in seama. "Mai mult decat atat, invocand pile sus-puse, Adina Ceadar ne-a anuntat ca ne va pune pe lista neagra si ne va interzice accesul in Albena si nicio agentie de turism nu ne va mai baga in seama", se arata in sesizarea remisa ANP. Plangerile sunt in lucru Dupa intoarcerea in tara, George Albu s-a plans Asociatiei pentru Protectia Consumatorului si Autoritatii Nationale pentru Turism. Plangerea a fost transmisa catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, care a dat-o spre solutionare Oficiului pentru Protectia Consumatorului al Municipiului Bucuresti."Am primit sesizarea, prin fax, de la APC, la data de 25 iulie 2007. I-am instiintat atat pe petenti, George Albu si Elena Tanase, cat si Asociatia pentru Protectia Consumatorului asupra procedurilor operationale. In termenul legal de 30 de zile se vor verifica toate aspectele sesizate de cei doi petenti, acestia urmand a fi instiintati in scris asupra rezultatelor controalelor", ne-a declarat Daniela Theodor, consilier al ANPC.Potrivit aceleiasi surse, chiar daca era indicat ca petentul sa se adreseze, in scris, mai intai agentiei de turism, aceasta omisiune nu-i va impiedica pe inspectori sa solutioneze corect cererea. Agentia sustine ca a respectat contractul De partea cealalta, reprezentantii Agentiei de turism sustin ca au respectat litera cu litera contractul incheiat. Potrivit faxului remis redactiei si semnat de directorul general al AA Travel, in urma sesizarii telefonice facute la data de 5 iulie de George Albu, care reclama intarzierea transportatorului si camera dubla standard "care nu este cea de acum un an in conceptiunea turistilor", acestora li s-au oferit trei variante care sa compenseze neplacerile pricinuite."Noi doar intermediem un serviciu si nu suntem proprietarii hotelului respectiv, nu putem rezerva un anumit numar de camera, de aceea am luat legatura cu Alfa Tour - Alfa Marina, agentia colaboratoare tour-operator pentru Bulgaria, care a trimis un reprezentant pentru a rezolva problema la fata locului. Acesta a reusit sa obtina pentru turist un apartament de tip mezonet fara plata suplimentara. Turistii au acceptat fara rezerve apartamentul pentru 05.07. Ziua urmatoare, pe 06.07, acestia si-au exprimat nemultumirea neintemeiata fata de apartament, au blocat procesul de lucru normal al hotelului", noteaza directorul general al AA Travel, precizand ca, in urma celei de-a doua solicitari a lui George Albu, i-a oferit trei alternative, stipulate la punctele III - 3 a, b, c din contract. Directorul general noteaza, de asemenea, ca George Albu ar fi comis o serie de infractiuni in afara celei deja mentionate: a retinut pasaportul ghidului Virgin Tour pentru trei zile si a proferat amenintari la adresa directoarei agentiei, Adina Ceadar.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.