Carburantul din tancurile de combustibil ale navei "Multitrader", care s-a scufundat joi seara in largul Portului Mangalia, a produs la suprafata apei o irizatie de 50-100 de metri pe o lungime de circa 10 kilometri. Irizatia existenta provine din timpul rasturnarii si scufundarii navei, iar cantitatea estimata in urma observarii la fata locului si a evaluarii efectuate cu Softul OPRC din dotarea Centrului Maritim de Coordonare al ANR, s-a stabilit ca este de aproximativ 100 litri, cu o grosime de 0,3 microni.
Plajele raman curate
Riscul ca plajele Jupiter si Costinesti sa fie afectate de poluare cu produs petrolier este redus, datorita temperaturilor ridicate ale aerului si apei de la suprafata marii, care favorizeaza evaporatia si dispersia, informeaza Directia Apelor Dobrogea Litoral (DADL). Reprezentantii DADL considera nu s-au mai produs scurgeri de hidrocarburi din nava scufundata, avand in vedere ca, din locul unde nava este scufundata pana la capatul de sud al irizatiei, este o distanta de aproximativ 2 km, precizeaza comunicatul. Potrivit comandantului navei, la bordul navei, in momentul scufundarii, se aflau aproximativ 300 kg ulei mineral si 10 tone motorina. Marfa existenta la bord era compusa din ciment, ipsos si var.
Nava romaneasca Albatros a inceput imediat operatiunile de limitare si inlaturare a a efectelor poluarii. Alte 4 nave de interventie ale Agentiei Romane de Salvare a Vietii pe Mare (ARSVOM) au actionat imprastiind produs absorbant biodegradabil.
Echipaj complet
Un cargo sub pavilion cambodgian, incarcat cu 1000 de tone de materiale de constructii, s-a scufundat, joi noaptea, la aproximativ 4 km in largul marii, in dreptul municipiului Mangalia, informeaza Rompres. Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera, comisar-sef Adrian Burcea, echipajul navei "Multitrader" a lansat initial un apel de urgenta catre autoritatile maritime prin care informa ca vasul pierde marfa, iar dupa o jumatate de ora a anuntat ca vaporul s-a inclinat periculos, solicitand ajutorul autoritatilor portuare. "Cei sapte marinari de pe nava sinistrata (patru georgieni, doi turci si un ucrainean) au fost salvati din mare la bordul unei vedete rapide a Grupului de Nave Mangalia, al Politiei de Frontiera"', a precizat Adrian Burcea. Nava, cu o vechime de 30 de ani, sosise din Turcia si urma sa intre la descarcare in Portul Constanta.