Bergenbier Ice - complicitate masculina, incalzire globala si costume de baie Evolutia femeii si a costumelor de baie este strans legata de evolutia berii Bergenbier. Chiar daca incalzirea globala este un subiect la moda, mai nou si in reclamele tv, nu putem sa nu apreciem ultima realizare a agentiei Leo Burnett.  Normal ca brief-ul trebuie sa fi fost unul generos, la fel cum este si istoria marcii Bergenbier, insa atunci cand am vazut pentru prima oara spotul am avut impresia ca este vorba despre o reclama la Budweiser. Cand spun asta nu ma refer la imprumutarea vreunui concept, ci la umorul fin, la stilul deja cunoscut pe care Bergenbier a reusit sa-l imprime marcii. Abordarea este una de tip documentar, in care sunt prezentate atat femeile, cat si barbatii care lupta, fiecare cu armele lor, impotriva incalzirii globale. Cei mai castigati, ca de fiecare data, sunt barbatii, care se bucura de transformarea de-a lungul anilor a costumelor de baie imbracate de sexul frumos si evident de Bergenbier Ice. "Cand am aflat despre faptul ca vom avea de lansat un Bergenbier cu un gust mai racoritor, ne-am gandit imediat la aceasta vara care se anunta a fi cea mai calduroasa din toate timpurile. O bere mai racoritoare pentru o vara mai calda. Si pentru ca o tema importanta a vremurilor noastre este incalzirea globala, si acest lucru trebuia adaptat la masculinitate si complicitate masculina, tema brandului nostru, am ajuns foarte usor la spotul «Incalzirea globala»", ne-a declarat Carmen Tiderle - Creative Director Leo Burnett.   Despre mediu, numai de bine. Intrebata daca nu considera ca, desi incalzirea globala este un subiect cat se poate de discutat si la moda, tonul ironic si nota de frivolitate fata de o problema asa de grava cum este aceasta ar putea avea efecte negative asupra imaginii produsului, Carmen Tiderle ne-a declarat: "Discutat si la moda nu inseamna neaparat si grav. Si chiar daca ar fi grav, nu trebuie sa devina un subiect tabu. Iar daca in America poate a devenit, in Romania, slava Domnului, inca ne mai putem folosi simtului umorului chiar pe aproape toate temele, sexuale, de mediu etc. Cat despre efecte, ele vor fi mai degraba pozitive la vederea unor exemplare feminine de senzatie." In majoritatea spoturilor Bergenbier putem observa acea complicitate masculina "Prietenii stiu de ce", acest slogan care spune atat de mult despre tagma barbatilor. Este acel cod nescris, sunt acele intelegeri din priviri, aceleasi obiceiuri, aceleasi placeri si evident aceeasi bere - Bergenbier, de data aceasta Bergenbier Ice, o bere mai racoritoare.   Iata si o scurta descriere a spotului din partea directoului de creatie: "Spotul trateaza maniera in care femeile si barbatii se adapteaza in mod diferit la acest fenomen. In timp ce ele, pentru a se adapta, s-au imbracat din ce in ce mai sumar, au devenit din ce in ce mai slabe si si-au vopsit parul tot mai blond, lor, barbatilor, li s-a dat Bergenbier Ice. Cu gust extrem de racoritor daca poate sa contracareze atat efectele incalzirii globale, cat si ale celeilalte «incalziri»"! Ideea de reclama in stil documentar este o idee foarte buna, insa la fel ca in cazul Prigat, unde declinarea ideii de consecinta extrema a cazut la un moment dat in derizoriu, la fel se poate intampla si cu Bergenbier. Declinarea unei idei trebuie sa aiba diversitate in executie si la nivel conceptual, pentru a nu plictisi. Trecand peste aceste aspecte de ordin creativ si strategic, Bergenbier a avut anul acesta cea mai spectaculoasa promovare. Incepand cu primele executii in stil documentar, cu Ziua Barbatului, un eveniment pe care si l-ar fi dorit orice marca din Romania, si terminand cu spotul "Incalzirea globala", berea Bergenbier a castigat cateva pozitii in fata competitorilor datorita publicitatii de o calitate incontestabila.