Inspectorii OPC asteapta sesizari din partea consumatorilor nemultumiti ca au stat la coada.

Cozile care se formeaza la casieriile unde se achita facturi pot fi reclamate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Companiile pot fi amendate in baza unei legi care stipuleaza ca orice agent economic care furnizeaza servicii catre consumatori trebuie sa aplice un tratament civilizat. Sanctiunea se poate aplica atunci cind cozile sint permanente, din cauza ca furnizorul de servicii nu asigura suficiente puncte de lucru cu publicul.

"Sa tii oamenii la coada, in fiecare luna, mai ales pe caldurile astea, este un tratament necorespunzator fata de consumatori. Orice societate este obligata sa isi organizeze ghiseele in functie de numarul de abonati, astfel incit cozile sa nu fie interminabile", declara Ilie Mitea, director OPC Sibiu.

Inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Sibiu au controlat casieriile unde se platesc facturile de gaz metan si vor amenda societatea E.ON Gaz pentru comportament incorect fata de consumatori, in conditiile in care in fiecare luna sint cozi la ghisee. ăDe cel putin sase luni, casele unde trebuie sa se achite gazul metan sint insuficiente: sase ghisee la 60.000 de abonati. Am tot asteptat sa se aduca imbunatatiri, insa am fost dusi cu vorba. Consideram ca este un comportament incorect fata de consumatorii care doresc sa-si achite datoriile fata de aceasta companie", a adaugat Ilie Mitea.

Compania E.ON Gaz va primi amenda intre 2.000 si 4.000 de lei, insa directorul OPC Sibiu sustine ca va amenda compania si va recurge chiar si la suspendarea activitatii daca lucrurile nu se vor imbunatati. Inspectorii OPC Sibiu au mai amendat si compania RDS pentru cozile interminabile de la ghisee, dupa care compania a crescut numarul casieriilor unde se face plata facturilor. Pina acum, cazurile in care sanctiunea chiar s-a aplicat au fost putine, din cauza ca nu s-au depus sesizari. Totusi, in cazul in care primesc chiar si o singura plingere, inspectorii dau asigurari ca vor face controale.

Reprezentantii ANPC sustin ca institutia poate lua masuri in cazul in care consumatorii sint nemultumiti de cozile formate la diferite ghisee doar dupa o analiza foarte amanuntita a problemei. ăNu putem, de exemplu, amenda un supermarket sau un hipermarket pentru ca se formeaza cozi la casierii, deoarece acestea sint multe, se intind pe o suta de metri. Daca ar fi doar doua casierii la un numar foarte mare de clienti zilnic, atunci am putea lua masuri", explica reprezentantii ANPC.