Anthony James Denny este doar unul dintre exemplele care atesta tendinta unor oameni de afaceri de a incepe mai degraba o activitate pe cont propriu, atunci cand vine vorba de a-si dezvolta o cariera in afara tarii de origine. Fiu al unui imigrant ce
Anthony James Denny este doar unul dintre exemplele care atesta tendinta unor oameni de afaceri de a incepe mai degraba o activitate pe cont propriu, atunci cand vine vorba de a-si dezvolta o cariera in afara tarii de origine. Fiu al unui imigrant ceh in Australia, James Denny este cel care, in 1992, a pus bazele celui mai mare centru de masini de ocazie din Republica Ceha, AAA Auto. Nume care avea sa desemneze, in scurt timp, una dintre cele mai importante companii de pe piata auto central-europeana. La ora actuala, reteaua AAA Auto include 31 de filiale in 5 tari: Cehia, Slovacia, Romania, Polonia si Ungaria. Pe piata auto din tara noastra, compania a intrat in august 2005 si detine in prezent doua sucursale, una in Brasov si alta in Bucuresti.Despre importanta acestei miscari strategice de extindere a operatiunilor desfasurate de companie, James Denny ne-a declarat: "Valorificarea potentialului extraordinar al pietei romanesti, de 20 de milioane de locuitori, are o importanta deosebita pentru mine". In 2006, AAA Auto a atins o cifra de afaceri de 24,4 mil. euro in Romania In ceea ce priveste evolutia financiara inregistrata de la momentul zero pana acum, presedintele AAA Auto a adaugat: "De la intrarea sa pe piata romaneasca, AAA Auto s-a dovedit a fi un jucator marcant pe piata masinilor de mana a doua. In 2006, vanzarile noastre s-au triplat in comparatie cu 2005, cand am vandut 1.000 de masini. In 2006, am inregistrat o cifra de afaceri de 24,4 milioane de euro, in comparatie cu 2005, cand am avut 8,41 milioane de euro".Desi locuieste la ora actuala in Praga, presedintele AAA Auto viziteaza fiecare piata pe care opereaza compania sa, inclusiv Romania, cel putin o data la 3 luni. Privitor la prima sa impresie, James Denny sustine ca a vazut "un mare potential al tarii si al locuitorilor acesteia". "Cand am vazut obiectivele istorice si arhitecturale din Bucuresti, mi-am adus aminte de schimbarile cunoscute de cladirile din Praga, generate de initiativele private si investitiile aflate in curs", a adaugat presedintele AAA Auto. Desi admite ca exista diferente intre cele doua tari, la fel ca intre Bucuresti si celelalte orase ale Romaniei, James Denny nu poate totusi sa nu observe potentialul tarii noastre, ce sta in multiplele ei resurse, oportunitatile de dezvoltare a turismului, valorificarea terenurilor etc. "De aceea, este cat se poate de natural ca atat de multi investitori vestici vad aici o extraordinara ocazie de a investi, ceea ce au si inceput, de fapt, sa faca", a subliniat acesta. "Europenismul" este unul din lucrurile care ii place cel mai mult la romani Cat despre lucrurile care ii plac cel mai mult la romani, presedintele AAA Auto mentioneaza entuziasmul acestora ca urmare a aderarii la Uniunea Europeana, sau, cum il numeste el, "europenismul" lor. In procesul de aliniere la UE, acesta precizeaza cateva puncte forte ale tarii noastre: tranzitia de succes a acesteia, insotita de o puternica crestere economica si dezinflatie. "Increderea in perspectivele pe termen lung ale tarii ramane ridicata, fapt ce este dovedit de influxul masiv de investitii straine directe si cresterea semnalata de ratingurile internationale. Activitatea investitionala va continua sa reprezinte principalul motor al cresterii economice in anii ce urmeaza", apreciaza James Denny. In ceea ce priveste capacitatea Romaniei de a se adapta la valorile europene, omul de afaceri avertizeaza totusi ca "desi un anumit cadru a fost deja stabilit, va depinde intr-o mare masura de insisi locuitorii Romaniei si reprezentarea acestora asupra modului in care se va reflecta aderarea la UE asupra democratiei romanesti. Este, de asemenea, o chestiune de competitie constructiva intre statele membre, in special cele nou-aderate". Romanii isi doresc masini scumpe, dar, de multe ori, nu-si permit unele noi Despre principalele caracteristici ale pietei locale de masini second-hand, presedintele AAA Auto ne-a declarat: "Exista o cerere puternica pentru masini fabricate in pietele mai dezvoltate, insa puterea de cumparare a populatiei este, in general, destul de scazuta pentru a permite achizitionarea unor masini noi". Acesta este motivul pentru care o afacere cu masini de mana a doua poate avea atat de mult succes pe o piata ca a noastra. "Vedem o considerabila oportunitate de a castiga o cota de piata prin implementarea unor standarde mai ridicate in ceea ce priveste calitatea masinilor uzate si a serviciilor legate de comercializarea acestora", a explicat Denny strategia de pozitionare a companiei.Obstacole in calea comertului cu masini de mana a doua exista, in mod firesc, ca in orice afacere. In Romania insa, lucrurile stau semnificativ mai bine. "Am fost foarte incantat de hotararea Guvernului roman de a nu permite ca Romania sa se transforme intr-un "cimitir" de epave importate. Acesta este exact cuvantul potrivit pentru acele masini vechi de import care, din pacate, au invadat Republica Ceha si Polonia si care afecteaza imaginea acestei forme de comert, punand in pericol circulatia si incarcand mediul inconjurator cu emisii toxice", ne-a explicat James Denny. Presedintele AAA Auto este chiar de parere ca, desi "Comisia Europeana ameninta Romania cu o amenda din cauza faptului ca aceasta nu permite asa-numitele 'afaceri liberale>> - care sunt numai un pretext pentru a creste durata de viata a masinilor, in loc sa se intample invers -, toate aceste reguli sunt mai bune decat nimic". Filosofia AAA Auto: "Gandeste la nivel global si actioneaza local" In privinta strategiei de abordare a pietelor - satelit ale companiei, James Denny ne-a declarat: "In dezvoltarea activitatilor AAA Auto, ne bazam, in mod cert, pe manageri si personal local, pentru care organizam un program extensiv de training. Acest lucru, se aplica, bineinteles, si in cazul Romaniei". "Gandeste la nivel global si actioneaza local", a sintetizat omul de afaceri "filosofia" companiei pe care o conduce. "Pe de alta parte", ne-a aratat acesta, "este perfect adevarat ca managerii care se descurca bine la nivel local pot fi mutati pe oricare alta piata din aria de activitate a AAA Auto". In acest context, posibilitatea de a trimite un expat in tara noastra este cat se poate de viabila. "Romania este o tara europeana cu un potential extrem de ridicat, fapt pentru care angajarea pe termen lung a unui manager strain este posibila, dupa cum este posibil ca un manager roman sa fie trimis in strainatate", a explicat James Denny. "Cu toate acestea", ne-a aratat presedintele AAA Auto, "clientii sunt intelesi cel mai bine de manageri, oameni de vanzari, tehnicieni si specialisti locali".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.