Deprecierea yenului a ajutat cresterea castiguluiPS3, cu pret redus, tot nu egaleaza vanzarile WiiSony Corp., al doilea producator de electronice din lume, a inregistrat in primul trimestru un profit triplu datorita deprecierii yenului, care a sprijinit vanzarile internationale ale camerelor foto cyber-shot si ale consolelor PlayStation 3.Profitul net a crescut la 66,5 miliarde yeni (552 milioane dolari) in primul trimestru fata de 32,3 miliarde yeni anul trecut, a declarat compania ieri. Vanzarile au crescut cu 13%, la 1,98 trilioane de yeni, mult peste estimarile analistilor.Sony, care concureaza cu Canon Inc. pe piata aparatelor foto digitale si cu Samsung Co. Ltd. pe piata televizoarelor LCD, a anuntat ca profitul operational s-a triplat la 99,3 miliarde yeni fata de 27 miliarde din aceeasi perioada.Deprecierea monedei japoneze a adaugat 25,7 miliarde yeni la profitul operational si a sprijinit profitul international al diviziei de electronice, cea mai mare divizie din punctul de vedere al vanzarilor, contracarand pierderile mari din afacerile cu jocuri. ┼×eful executiv Howard Stringer, care a prezis ca unitatea de jocuri va deveni profitabila in urmatorul an fiscal, va trebui sa reduca inca o data preturile pentru PlayStation 3 pentru a devansa vanzarile consolei Wii de la Nintendo. Tendinta profitului este de crestere Acest rezultat este mai bun decat cel obtinut in trimestrul precedent, cand Sony a raportat un profit operational de 113,4 miliarde yeni, din cauza rezultatelor slabe ale diviziei sale de jocuri video.Compania va inregistra 32,8 miliarde yeni in profit net pentru vanzarile de 1,85 triliarde yeni, potrivit unei estimari medii a patru analisti intervievati de Bloomberg.Actiunile Sony au crescut miercuri cu 1,1% la 6,350 yeni, in Tokyo. Rezultatele au fost anuntate dupa ce sedinta bursiera s-a inchis. Actiunile au castigat 25% in acest an, comparativ cu avansul de 2,8 % al Nikkei 225 Stock Average.Profitul diviziei de electronice a crescut cu 77% la 84,1 miliarde de yeni. Vanzarile au castigat 12% la 1,43 triliarde yeni datorita cererii de camere video Handycam si televizoarelor LCD Bravia. Rezultatele financiare ale grupului au fost imbunatatite si de performantele robuste ale diviziei sale de telefonie, Sony-Ericsson, al patrulea producator mondial de telefoane mobile, detinut de Sony si Ericsson. Pierderile din afacerea PlayStation s-au largit la 29,2 miliarde yeni de la 26,8 miliarde yeni cu un an inainte, dupa ce cea mai noua consola de jocuri a companiei a pierdut teren in fata consolei Wii. Vanzarile unitatii de jocuri au urcat la 61% la 196,6 miliarde yeni. Ieri, Sony a prevazut ca vanzarile consolei sa ajunga la 11 milioane de unitati in acest an fiscal. Miercuri, Nintendo si-a extins tinta de vanzari pentru consola Wii cu 18%, la 16,5 milioane de unitati. Sony a mai anuntat ca isi mentine obiectivul privind profitul operational pentru anul fiscal curent, de 440 miliarde yeni (3,7 miliarde dolari), in crestere fata de cele 71,75 miliarde yeni obtinute in anul fiscal precedent, cand grupul nipon a fost afectat de costurile de lansare ale consolei PS3 si ale retragerii de pe piata a laptopurilor dotate cu o baterie la care s-au gasit probleme. Grupul Sony, implicat intr-o lupta acerba pe piata consolelor video cu rivalii Microsoft si Nintendo, a fost nevoit sa reduca pretul consolei sale in iulie cu 100 de dolari pentru a creste cererea. Noul pret este in continuare de doua ori mai mare decat cel al modelului Wii si anumiti experti ai industriei sunt de parere ca aceasta ieftinire nu va spori substantial vanzarile PS3.