Ancheta facuta de Ministerul Transporturilor din Ucraina, in urma accidentului feroviar produs pe 16 iulie la Lvov, a stabilit ca transportatorul nu a respectat regulile impuse pentru transportul fosforului galben. In schimb, cea efectuata de reprezentantii cailor ferate din Kazahstan a scos la iveala cu totul alte motive care au dus la acest tragic accident.  Cauza deraierii cisternelor cu fosfor galben in Ucraina, tine de incalcarea regulilor tehnologice de reparare a cailor ferate care au dus la pierderea rezistentei sinei prin deplasarea stratului de griblura care sustinea calea feroviara, sustine kz-today.kz . LUCRARI ANAPODA? Reprezentantii Cailor ferate din Kazahstan au efectuat investigatii detaliate la locul deraierii vagoanelor. S-a constatat ca in ziua deraierii se faceau lucrari la care erau folosite masini grele. Dupa terminarea acestora a fost limitata viteza trenurilor pana la 60 km/h, iar locul periculos a fost ingradit cu semne speciale. Din unele surse, necitate de ministerul kazah, la data de 16 iulie temperatura aerului depasea 30 de grade, iar la nivelul sinelor termometrele aratau +50 de grade. Dupa parerea specialistilor din Kazahstan , lucrul masinilor grele pentru reparaea cailor ferate este permis doar la temperaturi de maxim 43 de grade la nivelul sinei. Aceast fapt demonstreaza ca temperatura ridicata a dus la pierderea rezistentei de cuplare a sinei si crearea posibilitatii de deplasare sau de explozie, a mentionat biroul de presa al companiei nationale a Cailor Ferate din Kazahstan. Respectiva sursa a mentionat ca la transportarea incarcaturilor periculoase au frost respectate toate normele, iar cele 15 cisterne au trecut controlul necesar. Cinci dintre cisterne au fost reparate in 2006-2007, iar la celelalte, zece, in 2003-2004 le-a fost prelungit termenul de exploatare.