Posturile romanesti improvizeaza erotismul, iar strainii discuta fara perdea.

De la realityshow-ul unei actrite porno la concurs de dans la bara sau talk-show-uri de consiliere sexuala, programele erotice incep sa isi faca loc in grila nocturna a televiziunilor romanesti. Comparindu-le cu echivalentele lor straine, specialistii le acuza insa de improvizatie, clisee si vulgaritate.

Emisiunea fierbinte a postului Euforia TV este „Jurnalul intim" al Danei Savuica. Fosta detinatoare a titlului de Miss Romania joaca rolul unui consilier si dezvaluie detalii picante din viata intima a vedetelor, dar si a telespectatorilor, prin intrebari acoperite de bulina rosie. Provocarea in materie de sexualitate o incearca si Oana Zavoranu, in „Preludiul" de la Romantica, unde incearca sa stabileasca ce conteaza cu adevarat in alegerea partenerului de viata: aspectul fizic sau personalitatea. In schimb, Kanal D ii pune in valoare talentul stripperului Cornel Pasat in primul concurs televizat de dans erotic din Romania: participantii „se lupta" in senzualitate pentru un premiu de 3.000 de euro.

„Va invit in casa mea, in viata mea, sa vedeti cum sint cu adevarat. Pentru unii muma, pentru altii ciuma." Asa isi ademeneste telespectatorii protagonista reality show-ului de pe B1 TV, Laura Andresan. Timp de aproape o ora, romanii ajung in intimitatea apartamentului actritei porno, la sala de sport sau de masaj, dar devin si spectatorii show-urilor din cluburi sau scenelor de amor. Numarul insomniacilor dornici de spectacolul oferit de Laura Andresan e mare. „Audientele au atins cote fierbinti. Lumea se simte atrasa de acest gen de show", precizeaza pentru Cotidianul Florentina Ermurache, PR la postul B1 TV. Conform reprezentantului B1 TV, protagonista a fost aleasa pentru ca prinde la public. „La un moment dat era cea mai rivnita si mai cunoscuta femeie", adauga Florentina Ermurache.

Seria de stereotipuri folosite, de la decor si pina la aspectul prezentatoarelor sau subiectele abordate, intimpina dorintele si contureaza profilul telespectatorilor amatori de intrebari „interzise" dupa miezul noptii. „Existenta emisiunilor e o confirmare a existentei nevoilor publicului, insa acestea raspund mai degraba nevoilor unui anumit tip de entertainment decit nevoilor de educatie sexuala", explica pentru Cotidianul psihologul Victor Dorin Vasile. „Prezentatoarele sint compuse 80% din decolteu si fuste mini, 10% zimbete seducatoare si 10% din indicatii in casca, iar feedbackul real din partea publicului e practic nul. Mai mult, specialistul e unul de decor care raspunde unor intrebari banale", adauga psihologul.

„In mod sigur, producatorii acestor show-uri au niste metode neconventionale de cercetare si de fidelizare, in afara chartului cu audiente", comenteaza ironic si publicitarul Codin Caradimu, de la agentia CAP. Potrivit acestuia, brandurile care s-ar putea asocia cu emisiunile erotice de la noi ar putea fi Viagra, Durex, Hipnose de Lancome sau Lacrima lui Ovidiu. Creativul are, insa, multe critici la adresa sexualitatii romanesti de pe micul ecran: „Sint niste imitatii triste consacrate de ProSieben, M6 sau MTV, poate si din cauza bugetelor incomparabile. Participantii sint probabil recrutati din rindul celor care vin sa aplaude in studio pentru 5 lei, iar probele sint adaptari din saracie ale celor vazute la MTV. Noroc de prezentatoare". Dupa parerea lui, programele care testeaza erotismul au ramas pozitionate tot in zona de improvizatie, chiar daca au mai existat show-uri de acest gen, cum ar fi „Sex cu Nadine" de pe Prima TV, care au urmat tiparul de afara.