In primele 6 luni, vanzarile locale au crescut cu 82%La nivel international, cota vanzarilor este de 495,4 mil. euroIn primele 6 luni ale anului, activitatea retelei internationale Praktiker a generat vanzari de 495,4 milioane euro, cu 26,8% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Rate importante de crestere au fost raportate pentru Romania, Bulgaria si Polonia.Vanzarile de 108 milioane euro inregistrate de Praktiker in Romania fac din tara noastra una dintre tarile ce contribuie in mod activ la majorarea capitalului grupului. Astfel, cota de vanzare inregistrata in Romania reprezinta aproximativ o cincime din profitul total al companiei pe pietele internationale.Conform unui comunicat al companiei, in prima jumatate a anului 2007, vanzarile Praktiker Romania au crescut cu circa 82% fata de perioada similiara a anului precedent. Rezultatul, in termeni like-for-like, a fost cu 31% peste cel obtinut in primele 6 luni ale anului 2006. Compania a raportat vanzari de 64 milioane euro pentru intervalul aprilie-iunie 2007. In primul trimestru din 2007, vanzarile au ajuns la 44 mil. euro Valoarea vanzarilor Praktiker Romania se ridica, in primul trimestru al anului in curs, la aproximativ 44 milioane euro. In termeni like-for-like, s-a inregistrat o crestere de 43% fata de primul semestru din 2006.La cresterea vanzarilor a contribuit si numarul de magazine detinute de retailer in Romania, care se vor extinde, ca urmare a planului de dezvoltare a companiei. In luna aprilie compania a deschis la Galati primul magazin din planul de extindere pentru 2007. Urmatoarea inaugurare va avea loc la Targoviste. In plus, Praktiker are in dezvoltare, pentru acest an, alte 3 proiecte de noi magazine. Investitia medie pentru fiecare unitate se ridica la 8-10 milioane euro.Reteaua companiei este cea mai extinsa de pe piata romaneasca do-it-yourself, detinand, la ora actuala, 17 magazine specializate. De asemenea, Praktiker are in prezent peste 2.000 de angajati in Romania. Acest numar va creste la 2.400, odata cu noile magazine care vor urma sa fie inaugurate in acest an. Praktiker a raportat vanzari nete de 2 miliarde euro Praktiker Group a realizat vanzari nete de 2 miliarde euro in primul semestru, in crestere cu 24,8% fata de intervalul ianuarie-iunie 2006. Veniturile din Germania au totalizat 1,509 miliarde euro, iar diferenta de 495,4 milioane euro a fost inregistrata pe pietele internationale. Principalele motoare de crestere a indicatorilor, la nivel de grup, au fost reusita integrarii activitatii companiei Max Bahr si dinamica operatiunilor din reteaua internationala.Aceasta crestere a vanzarilor nu a fost resimtita in intregime in evolutia profitului operational (EBITA) ca urmare a costurilor pentru dezvoltare, care au influentat activitatea din Germania a grupului. Rezultatul perioadei ianuarie - iunie 2006 a fost totusi depasit cu 5,7% in prima jumatate a anului curent, valoarea atinsa fiind de peste 49 milioane euro. In acest fel, rezultatul negativ, de 20 milioane euro, raportat pe primul trimestru, a fost compensat in cel de-al doilea trimestru din 2007 printr-o valoare EBITA de 69 milioane euro, cu o crestere de 10,7% fata de perioada din 2006. "Ne incadram perfect in liniile programului propus. Ε’inand cont de evolutia si de structura veniturilor, precum si de faptul ca am asimilat deja o mare parte a costurilor pentru proiectele punctuale planificate in 2007, ne asteptam la o valoare EBITA pentru acest an fiscal de aproximativ 125 milioane euro", a declarat Wolfgang Werner, CEO Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG. Compania estimeaza vanzari de 4 miliarde euro Conducerea grupului se asteapta ca urmatoarele 6 luni sa aduca o continuare a cresterii inregistrate in prima jumatate a anului. Pornind de la rezultatele obtinute, reprezentantii Praktiker mentin estimarile privind nivelul de 4 miliarde euro al vanzarilor pentru anul fiscal 2007.Avand in vedere ca cea mai mare parte a costurilor prevazute pentru proiectele punctuale a fost deja integrata in rezultatele obtinute in primul semestru, conducerea grupului anunta un nou nivel EBITA pentru 2007. Acest nivel se situeaza la 125 milioane euro, depasindu-l pe cel initial, preconizat la 115 milioane euro. Investitiile din prima jumatate a anului s-au ridicat la un total de 64,5 milioane euro, comparativ cu 11 milioane euro, in primul semestru din 2006. Peste 39 milioane euro au reprezentat aportul pentru reteaua din afara Germaniei, in timp ce in perioada echivalenta a anului trecut, investitiile s-au ridicat la 6,1 milioane euro. In Germania, investitiile au fost de 25,3 milioane euro in primele 6 luni, fiind orientate in principal catre proiectele de implementare a noului concept de magazin, modernizarea si deschiderea a 5 noi magazine Max Bahr. "Continuam sa ne urmam strategia de crestere profitabila. Ne propunem sa ajungem in viitorul apropiat pe pozitia de lider in Germania. Obiectivul nostru este sa ne consolidam si mai mult pozitia pe pietele unde suntem deja prezenti. In acelasi timp, studiem posibilitatea intrarii pe noi piete interesante", a declarat Wolfgang Werner.