Grupul american Colgate-Palmolive a consemnat un profit in valoare de 415,8 milioane de dolari in trimestrul al doilea al acestui an, in crestere cu 46,6 procente fata de perioada similara a anului trecut, evolutie determinata de implementarea unui program de restructurare si de majorarea vanzarilor, transmite Reuters, citat de agentia Mediafax. Profitul pe actiune s-a plasat la 76 de centi pe actiune, respectiv la 84 centi pe actiune excluzand elementele exceptionale, valoare care depaseste usor media estimarilor analistilor, de 83 centi pentru un titlu, potrivit Reuters.Vanzarile grupului au urcat cu 13 procente, pana la 3,41 miliarde de dolari, valoare peste media estimarilor specialistilor, care fusese de 3,31 miliarde de dolari. Compania Colgate implementeaza un program de restructurare cu durata de patru ani, anuntat inca la sfarsitul anului 2004. In baza acestei strategii, grupul american se concentreaza asupra activitatilor din domeniul igienei orale, al produselor de ingrijire personala si al hranei pentru animale de companie. De asemenea, compania acorda o importanta sporita activitatilor de marketing, majorand cu 22 de procente cheltuielile de publicitate, in perioada aprilie-iunie.Compania americana este condusa, de la 1 iulie, de Ian Cook, inlocuitorul fostului director general Reuben Mark, care a pastrat functia de presedinte. Mark estimeaza ca avansul rapid al vanzarilor se va mentine in restul anului, pe fondul lansarii de noi produse, iar marja de profit operational brut se va imbunatati, de asemenea, si urmeaza sa se incadreze in intervalul tinta 0,75% - 1,25%. Pentru anul 2007, Colgate estimeaza o crestere de peste cel putin 10% a profitului operational pe actiune. Actiunile Colgate sunt cotate la o valoare mai mare de circa 18,4 ori decat profitul operational prognozat pentru anul 2008, raport similar celui inregistrat de concurenti precum Procter & Gamble.