Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a primit patru oferte de asistenta juridica pentru consilierea in cazul exproprierilor necesare lucrarilor de constructie la variantele de ocolire a oraselor Plugova si Caransebes (judetu
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a primit patru oferte de asistenta juridica pentru consilierea in cazul exproprierilor necesare lucrarilor de constructie la variantele de ocolire a oraselor Plugova si Caransebes (judetul Timisoara), parte din coridorul IV paneuropean. Pentru exproprierea celor 430 de parcele, ofertele au fost depuse de casele de avocatura Bostina si Asociatii, Pavel si Asociatii, Gaspar Paula Loredana, Şurianu Dan si Andrei&Asociatii.Pentru lucrarile la varianta Caransebes s-a aratat interesata firma de consultanta Search Corporation, iar pentru Plugova - cabinetul de avocatura Popa Manuela din Timisoara.Inaintea licitatiei, valoarea celor doua contracte de asistenta juridica a fost estimata de CNADNR la aproximativ 1,5 milioane lei, inclusiv TVA (circa 500.000 euro). Din aceasta, valoarea asistentei juridice pentru Plugova a fost estimata la 244.753 lei, iar pentru Caransebes, 1.209.369 lei.Potrivit unor surse din Directia Regionala Timisoara a CNADNR, citate de Mediafax, Bostina si Asociatii ar fi cerut pentru Plugova 121.380 lei si 599.760 lei pentru Caransebes, cabinetul Popa Manuela - 205.123 lei pentru Plugova, Pavel si Asociatii - 225.038 lei pentru Plugova si 1.125.149 lei inclusiv TVA pentru Caransebes, iar Search Corporation - 1.045.344 lei pentru Caransebes. Firma de avocatura care urmeaza sa fie selectata va reprezenta CNADNR in fata instantelor de judecata sau a altor autoritati in procesele pentru obtinerea terenurilor necesare, prin expropriere, transfer si/sau achizitie.Proiectele vizeaza constructia a aproximativ 9 kilometri de drum pentru varianta de ocolire Caransebes, de la km 499+175 la km 457+360, si realizarea unei variante de ocolire de 2,9 kilometri in zona Plugova, de la km 392+400 la km 397+450, din care 800 metri reprezinta construirea unui tunel. Ambele proiecte fac parte din programul de constructie a coridorului IV paneuropean, finantat de UE prin programul ISPA.La 1 noiembrie 2006, Ministerul Transporturilor ne informa ca Guvernul va plati proprietarilor de terenuri aflate in zonele in care se dezvolta infrastructura despagubiri de peste 220,5 milioane euro, la care se vor adauga sumele ce vor fi stabilite, pe baza documentatiilor tehnico-economice, pentru 8 proiecte de reabilitare.Pentru refacerea infrastructurii din Capitala, Adriean Videanu anunta ca va aloca, din bugetul municipalitatii aproximativ 100 milioane de euro pentru plata despagubirilor proprietarilor expropriati de pe cele cateva sute de hectare din Bucuresti. Sumele provin din fonduri europene si ale Guvernului, alocate Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) prin bugetul Ministerului Transporturilor.Pentru exproprierile necesare realizarii celor 31 de lucrari de constructie, reabilitare, largire sau fluidizare a traficului de pe Drumurile Nationale au fost obtinute fonduri ISPA (92.440.064 euro), de la Fondul de Coeziune (65.859.978 euro), Comisia Europeana (34.072.235 euro), credite obtinute de la BEI (89.150.990 lei), de la BIRD (2.952.040 lei) si JBIC (9.430.570 lei).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.