Dupa Google, Microsoft si Yahoo!, grupul AOL, filiala a Time Warner, s-a lansat pe piata publicitatii online prin anuntarea achizitiei companiei americane Tacoda, specialista a acestui sector, relateaza AFP, citat de NewsIn.Tacoda, creata in 2001, es
Dupa Google, Microsoft si Yahoo!, grupul AOL, filiala a Time Warner, s-a lansat pe piata publicitatii online prin anuntarea achizitiei companiei americane Tacoda, specialista a acestui sector, relateaza AFP, citat de NewsIn.Tacoda, creata in 2001, este una dintre primele companii ce au mizat pe publicitatea "comportamentala". Compania monitorizeaza obiceiurile internautilor reperand paginile web pe care acestia le consulta, pentru a permite grupurilor publicitare sa trimita anunturi specifice adaptate acestor obiceiuri. Tacoda va urmari utilizatori care vor accesa AOL si site-urile partenere pentru a aduce mai multe link-uri publicitare pentru anumite preferinte. Pretul achizitiei este intre 200 si 300 milioane de dolari, au declarat oficiali ai AOL."Multumita tehnologiei dezvoltate de Tacoda, AOL va putea sa isi extinda capacitatile de prezentare de anunturi publicitare, precum si reteaua sa de site-uri partenere, care este deja cea mai mare din Statele Unite ale Americii", a precizat AOL intr-un comunicat.Conform grupului specializat in studierea pietei publicitare, eMarketer, valoarea pietei publicitare online cu tinta precisa va atinge 3,8 miliarde de dolari in 2011 fata de 350 de milioane de dolari de anul trecut.Internautii din Statele Unite au petrecut mai mult timp pe site-urile AOL decat pe cele ale Microsoft MSN, Yahoo! sau Google in luna mai datorita programului de mesagerie instanta a companiei, potrivit Nielsen/NetRatings.Achizitia grupului Tacoda este ultima dintr-o serie de achizitii a unor grupuri publicitare de catre marile companii specializate in internet, care doresc sa isi extinda prezenta pe piata publicitatii online, in ciuda criticilor venite din partea grupurilor de consumatori, care sunt nemultumiti de faptul ca aceste companii stocheaza in mod abuziv datele personale ale utilizatorilor.AOL are site-uri care servesc unor tari ca Germania, Franta sau Marea Britanie si are unul si pentru India din aprilie. Spre deosebire de Yahoo, AOL se concentreaza mai mult pe publicitate decat pe cautare, domeniu care a fost lasat pe seama Google-ului.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.