Dupa ce si-au imprumutat vocile pentru reclame sau filme, artistii americani au gasit o noua nisa spre urechile publicului: serialele tv.

Cei de la Snow Patrol si-au cistigat o parte din
faima cu ajutorul serialului „Anatomia lui Gray" „Searchin’ My Soul", piesa care anima barul de pierzanie din serialul „Ally McBeal", a facut-o celebra pe Vonda Shepard. Interpreta rock a acceptat sa joace si in serial, iar cota pe piata muzicala i-a sporit simtitor. In spatele ideii de a exploata acest nou canal pentru o piesa abia scoasa din studio se afla Kevin Edelman, reprezentant al unei specii aparte si din ce in ce mai influente in materie de stabilit gusturi, dupa cum il defineste publicatia „Forbes". Acelasi Edelman i-a adus in prime time-ul televiziunilor americane pe rockerii de la Maroon 5 inainte ca acestia sa cunoasca succesul. La fel a facut si cu britanicii de la Kasabian, fiind la ora actuala consultant de specialitate pentru o serie de show-uri tv de pe HBO sau ABC. „Ca sa torni in urechile publicului o piesa noua nu cred ca exista nimic mai potrivit decit un astfel de show cu o audienta de 20 de milioane de telespectatori", este convins Kevin Edelman.

Iar spusele acestuia sint verificate daca stam sa ne uitam la isprava celor de la Snow Patrol, a caror piesa, „Chasing Cars", s-a catarat pina pe locul cinci in topul pop Billboard si a vindut aproape doua milioane de downloaduri contra cost. In spatele intregii performante sta ideea de a include fragmentul muzical in serialul „Anatomia lui Gray". Cel care i-a ridicat de aceasta data pe Snow Patrol la fileu este un alt speculant al noului trend, Alex Patsavas, care are la activ colaborari fructuoase cu postul de televiziune Fox, unde a intermediat aparitii ale unor trupe precum Coldplay, The Beastie Boys sau U2, ale caror piese nu intrasera pina atunci in heavy rotation pe la vreun radio american.

Miscarea este adesea si inversa, arata revista „Forbes", care constata ca si casele de discuri au inceput sa caute singure parteneriate cu serialele care isi anunta intrarea in grila televiziunilor de peste Ocean. Unul dintre cei mai importanti jucatori din industria muzicala, Universal, are trei oameni angajati special pentru a se ocupa de licentierea artistilor in seriale. Compania a batut deja palma cu posturile CBS si ABC pentru ca noul star al celor de la Universal, Amy Winehouse, sa isi cedeze vocea pentru serialele „Anatomia lui Grey" si „CSI: Miami".

Radioul nu are motive sa ramina cu buzele umflate dupa aceste miscari masive de trupe. Undele hertziene ramin preferate in SUA de catre cei care vor sa atinga vinzari cintarite in platina, iar in plus radiourile se orienteaza in continuare cu nostalgie inspre rockul clasic.

Vinzarile din ce in ce mai anemice de albume reprezinta un motiv in plus atit pentru casele de discuri, cit si pentru artisti sa caute noi surse de venit. Dupa ce ani la rind au refuzat incapatinati sa-si acorde licentele pieselor unor filme, reclame sau show-uri tv, viziunile lor s-au schimbat radical.

Boomul serialelor acompaniate de muzica pop a devenit posibil si datorita show-urilor in sine, care au decis sa se reinventeze. Bugetele generoase ale acestor productii, care au culminat cu seriale bine primite de critica precum „Clanul Soprano" si „Sub pamint SRL", au dus la o dorinta din ce in ce mai mare de asumare a riscurilor de tot felul. Chiar si in cazul sitcomurilor, pe cale de disparitie pe ecranele americane, tendinta a inceput sa prinda dupa ce s-a renuntat la risetele inregistrate pentru a acompania replicile hitre. Muzica si-a facut loc, acompaniind cu succes secventele comice sau chiar pe cele dramatice.