Barbatii se uita la evenimentele sportive, iar femeile, nu. Aceasta este convingerea raspandita pe tot mapamondul. Desigur, nu este in totalitate adevarata, ba, mai mult, s-a dovedit a fi eronata.  Din ce in ce mai multe femei urmaresc eve
Barbatii se uita la evenimentele sportive, iar femeile, nu. Aceasta este convingerea raspandita pe tot mapamondul. Desigur, nu este in totalitate adevarata, ba, mai mult, s-a dovedit a fi eronata.  Din ce in ce mai multe femei urmaresc evenimentele sportive de top, potrivit unui studiu realizat de Initiative Sports Futures. Basca, in unele tari, audienta feminina este chiar mai mare decat cea masculina. Un lucru ciudat, am putea spune. De fapt, se pare ca atentia este atrasa mai degraba de celebritatile din sport, decat de sportul in sine. De exemplu, stirea ca David Beckham a semnat un contract cu echipa de fotbal Los Angeles Galaxy a tinut prima pagina a ziarelor din intreaga lume, dar a fost si stirea zilei a multor posturi tv.  
RECORD. Aceasta concluzie intriganta a reiesit din eforturile companiei Initiative de a alcatui un top al celor mai importante zece evenimente sportive difuzate la televizor. Cercetarea a scos la iveala faptul ca primele cinci evenimente sportive de top au avut o audienta feminina mai mare, in timp ce alte evenimente sportive au avut o audienta extrem de slaba. O audienta record s-a repurtat la Finala Cupei Mondiale de Fotbal (Italia - Franta) din 2006, majoritatea telespectatorilor care au urmarit evenimentul (41%) fiind a€¦ de sex feminin. Cu doi ani inainte, audienta feminina a Campionatului European de Fotbal a inregistrat un procentaj de 40%, iar Cupa Mondiala din 2002 a inregistrat un procentaj de 39%. "Este o cifra care castiga din ce in ce mai mult teren si foarte probabil va ajunge la un procentaj de 50%", declara Kevin Alavy, presedintele Initiative Sports Futures.   STIL DE VIATA. Studiul a luat in considerare si alte evenimente sportive, precum Olimpiada de Vara din 2004, in tari precum Marea Britanie si Germania. La englezi, Olimpiadele din Sydney 2002 au inregistrat o audienta feminina de 49%, iar patru ani mai tarziu, numarul celor care au urmarit Olimpiada de Vara de la Atena a crescut cu pana la 54%. Rezultate similare s-au semnalat si in Germania. "Este pentru prima oara cand, in ambele tari, peste 50% din populatia care a urmarit Olimpiadele de vara au fost femei", spune Alavy. Teoriile lui Kevin sustin, pe de o parte, si evolutia economica a sporturilor televizate. Multe dintre posturile tv intra in competitie pentru preluarea evenimentelor sportive de top, si prin urmare importanta acestora duce la o marire substantiala a salariilor vedetelor din sport. Cu cat devin mai bogate, cu atat celebritatile sportive si stilul lor de viata vor constitui o sursa valoroasa de captare a audientei, in special a celei de sex feminin.   CIFRE "Audienta feminina a Campionatului European de Fotbal din 2004 a inregistrat un procentaj de 40%, iar Cupa Mondiala din 2002 a inregistrat un procentaj de 39%. Este o cifra care castiga din ce in ce mai mult teren"   PREMIERA "Este pentru prima oara cand atat in Marea Britanie, cat si in Germania peste 50% din populatia care a urmarit la televizor Olimpiadele de Vara au fost femei" Kevin Alavy ,presedintele Initiative Sports.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.