Bunge Romania, liderul pietei romanesti de uleiuri vegetale, inchide fabrica Interoil Oradea, incepand cu luna septembrie 2007. La baza hotararii actionariatului au stat costurile industriale ridicate, cu mult peste cheltuielile inregistrate de unita
Bunge Romania, liderul pietei romanesti de uleiuri vegetale, inchide fabrica Interoil Oradea, incepand cu luna septembrie 2007. La baza hotararii actionariatului au stat costurile industriale ridicate, cu mult peste cheltuielile inregistrate de unitati similare, precum fabrica din Martfu, Ungaria, si volumul mare al investitiilor necesare pentru modernizarea fabricii. Interoil Oradea a fost construita in 1940.
Compania isi va continua dezvoltarea pe piata romaneasca. "Pe viitor, productia pentru partea de Vest a tarii va fi preluata de fabrica Unirea Iasi si de unitatea noastra din Martfu, Ungaria", a declarat Michael Whitney, directorul General al Bunge Romania. Angajatii Interoil vor beneficia de un plan social adecvat, ce include salarii compensatorii si consiliere in vederea gasirii unui nou loc de munca. In acest sens, Bunge a incheiat un parteneriat cu o firma locala de consultanta in resurse umane, care va cauta solutia potrivita pentru fiecare angajat in parte. "In acest moment, obiectivul nostru principal este asigurarea faptului ca tuturor angajatilor Interoil li se va oferi posibilitatea reintegrarii pe piata de munca locala", a spus Mirela Ciutacu, director de Resurse Umane al Bunge Romania.
Pe piata europeana, compania opereaza de la vanzarea de materii prime, precum cereale si fertilizatori, pana la vanzarea cu amanuntul a produselor alimentare, precum uleiul alimentar imbuteliat, margarina si maioneza. Bunge si-a extins activitatea in Romania in 2002, prin achizitionarea grupului Cereol la nivel international.
In tara noastra, Bunge este lider pe piata uleiului alimentar si detine o cota de piata de 30% (sursa: GFK Romania / Mai - Iunie 2007). Portofoliul Bunge Romania include marcile Floriol, Unisol, Muntenia si Raza Soarelui, marci care detin pozitii de top in toate segmentele de piata. In 2006, compania a inregistrat vanzari de 25.274 milioane USD.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.