Google, compania care detine cel mai popular motor de cautare pe Internet, a inregistrat un profit net de 925 milioane de dolari in trimestrul al doilea, in crestere cu 28% fata de perioada similara din 2006, rezultat sub estimarile analistilor, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Avansul profitului a fost limitat de cresterea semnificativa a numarului de angajati, cu 13% in perioada aprilie-iunie, la 13.789 de salariati permanenti, precum si de avansul altor cheltuieli operationale.
Cotatia actiunilor companiei a scazut cu 7% dupa publicarea informatiilor, in conditiile in care Google a obtinut rezultate trimestriale sub asteptarile analistilor de pe Wall Street, pentru a doua oara decat a fost listata public in 2004.
Pe de alta parte, compania a continuat majorarea cotei detinute pe piata publicitatii online, dar castigurile pe acest segment au fost contrabalansate partial de numarul semnificativ de angajari.
Actiunile au scazut cu 8,5 procente pana la 502,10 de dolari in sedinta de joi, dupa ce a avut un pret de inchidere de 548,59 de dolari in sedinta de la Nasdaq.
Veniturile brute au urcat cu 58%, la 3,87 miliarde de dolari, in conformitate cu prognoza specialistilor, iar incasarile realizate la nivel international au crescut la 1,84 miliarde de dolari, avand o pondere de 48% in veniturile totale, de la 42% la sfarsitul lunii iunie 2006.
In SUA, Google este lider pe piata motoarelor de cautare, cu o cota de piata de peste 50%, dar dominatia companiei este mai puternica la nivel international, unde detine peste 70%, potrivit datelor firmei de cercetare de piata comScore.
Pe piata publicitatii online, compania a obtinut aproape o treime din veniturile totale la nivel mondial, si continua sa castige cota de piata, in defavoarea concurentilor. Google inregistreaza un avans de patru ori mai mare decat Yahoo sau Microsoft, respectiv mai mare cu 150% decat rata de crestere a eBay.

Google a intrat si pe piata publicitatii prin TV si prin presa scrisa

Pentru extinderea activitatilor, compania a intrat pe mai multe piete in ultimul an, inclusiv inregistrarile video online, televiziunea, publicitatea in presa scrisa, precum si in domeniul produselor software destinate companiilor, piata controlata de Microsoft.
Actiunile Google au pierdut 40 de dolari dupa publicarea rezultatelor financiare, dar titlurile au inregistrat un avans semnificativ dupa listarea companiei. Valoarea actiunilor a crescut cu 51% dupa august 2006, cand au atins un minim de 363,36 dolari. Costurile vanzarilor si ale marketingului au avut un avant de 8%, la 196,4 milioane de dolari.
Pentru a-si imbunatatii hartile online, Google a adaugat posibilitatea de a vedea strazile si intersectiile la 360 de grade in luna mai, oferind utilizatorilor imaginile mai detaliate ale oraselor, cum ar fi New York sau Las Vegas. Google si-a updatat motorul de cautare cu ajutorul mobilelor in Statele Unite, China si Europa si a deschis un centru de cercetare la Tel Aviv.
Google si-a marit achizitiile pe masura ce cresterea sa a incetinit. Compania a anuntat opt achizitii in acest trimestru, cel mai rapid pas de cand a devenit publica. Cea mai mare afacere a fost o intelegere de a plati 3,1 miliarde de dolari pentru DoubleClick Inc., producator de software pentru administrarea campanilor de publicitate prin Internet.