McLaren-Mercedes concureaza acasa, la Nürburgring, circuit pe care a cistigat prima cursa in 1927 si unde s-au nascut „sagetile argintii". Saptamina viitoare se da verdictul in scandalul de spionaj.

Marele Premiu al Europei din acest weekend pare o mica distractie pe linga stirile alarmante care au inconjurat Formula 1 dupa scandalul de spionaj care are in centru echipa McLaren. Joia viitoare, intregul staff va trebui sa compara in fata Curtii de Arbitraj a FIA, dar pina atunci, in colaborare cu motoristul Mercedes, incearca sa incropeasca de-o sarbatoare.

A zecea etapa din calendarul pe 2007 al Marelui Circ are loc la Nürburgring, pista pe care Mercedes-Benz se impunea pentru prima oara in urma cu 80 de ani. De asemenea, circuitul este locul de nastere al „sagetilor argintii", Manfred von Brauchitsch cistigind aici cursa din 1934, pe un Mercedes W25. In noaptea dinaintea cursei, pentru a intra in limita de greutate de 750 kg impusa monoposturilor, mecanicii i-au dat jos vopseaua alba de pe caroserie, fapt ce a scos la iveala tabla argintie, din aluminiu, ce ulterior avea sa devina celebra. La Nürburgring 2007 debuteaza in F1, la Spyker, germanul Markus Winkelhock (27 de ani), despre care managerul de origine romana Colin Kolles spune: „Ii multumesc pentru loialitatea fata de echipa si pentru rabdarea de a fi asteptat 18 luni ca sa debuteze in F1. Vom avea insa nevoie de timp pentru a ne decide daca va fi partenerul lui Sutil pina la sfirsitul anului".

Manfred, tatal lui Markus, a concurat si el in F1, dar in 1985, aflat la volanul lui Kremer Porsche, a murit intr-un accident petrecut in timpul Budweiser 1.000 km, de la Toronto. In ceea ce priveste lupta la nivel inalt, cistigatorul ultimelor doua curse, Kimi Raikkonen, a fost cel mai rapid si in testele de la Spa, dar la Nürburgring este dificil sa se obtina maximum de performanta, pista avind o mare varietate de viraje si, in plus, este denivelata. Inaintea cursei de duminica (ora 15.00, in direct la TVR 1), clasamentul general este condus de britanicul Lewis Hamilton (70 p), care este urmat de coechipierul sau de la McLaren, Fernando Alonso (58 p), si de cei doi piloti Ferrari, Kimi Raikkonen (52 p) si Felipe Massa (51 p).

Michael Schumacher nu vrea sa fie boss la Ferrari (PDF)