Gratie locului secund obtinut la Mugello (Italia), Mattias Ekström a redevenit lider pentru Audi in DTM. Dupa sase din cele zece etape ale sezonului 2007, suedezul de la Audi Sport Team Abt Sportsline are un avantaj de 6,5 puncte fata de campionul en titre, Bernd Schneider, care nu a marcat niciun punct in Italia.
Dupa ce a dominat categoric sesiunea de calificari - masinile Audi A4 DTM au ocupat locurile 1-5 -, cursa desfasurata pe canicula (temperatura aerului - 37 grade, temperatura pistei - 52 grade) a mers conform planului pentru Audi, cel putin in faza preliminara. Cu timpi rapizi realizati constant, Mattias Ekström, Martin Tomczyk si Tom Kristensen au realizat un ecart consistent intre ei si cei mai apropiati rivali, astfel ca se indreptau spre o tripla victorie.

Tactica lui Mika

Tom Kristensen a pierdut sansele unei clasari pe podium ca urmare a unei probleme survenite la primul pit-stop. Apoi o neutralizare, imediat dupa mijlocul cursei, a creat o frustrare si mai mare in randul echipei Audi: Martin Tomczyk a retrogradat de pe locul al doilea pana pe al zecelea ca urmare a timpului cat a asteptat la standuri pana ce colegul Mattias Ekström a efectuat schimbul de pneuri si realimentarea. In plus, canistra de umplere a rezervorului a ramas blocata pe masina.
Dupa revenirea in regim de cursa, tanarul german a efectuat o pirueta si a fost lovit, in mod nefericit, de Gary Paffett - aflat in urma lui -, astfel ca a fost obligat sa abandoneze in urma defectarii suspensiei.
In timpul neutralizarii, Mattias Ekström a retrogradat in urma lui Mika Hakkinen, care a mizat pe un pariu indraznet, fiind singurul pilot care a efectuat cel de-al doilea pit-stop regulamentar inainte de intrarea SafetyCar pe pista. In timp ce toti ceilalti piloti au trecut pe la standuri sub drapel galben, finlandezul a preluat sefia cursei.

Citeste si:

Penalizari "drive-through"

In cea de-a doua parte a intrecerii, Mattias Ekström a creat o presiune mare asupra viitorului castigator al cursei, dar, din cauza pistei murdare, nu a avut nicio sansa de a-l depasi pe rivalul de la Mercedes, in ciuda faptului ca detinea cea mai rapida masina. Cel mai rapid tur al sau a fost cu opt zecimi de secunda mai bun decat cel al lui Mika Hakkinen. Cu o intarziere de numai 0,371 secunde, automobilul Red Bull Audi A4 DTM a incheiat cursa pe locul al doilea.
Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Rosberg), Alexandre Prémat (Audi Sport Team Phoenix) si Tom Kristensen (Audi Sport Team Abt Sportsline) au fost ceilalti trei piloti care au adus puncte pentru Audi. Dupa ghinionul de la primul pit-stop, Kristensen a luptat pentru a reface terenul pierdut si a revenit de pe locul al 16-lea pana pe al optulea. Rockenfeller si Prémat au marcat puncte chiar daca - asemenea lui Christian Abt - au fost penalizati cu "drive-through" (n.a. - trecere pe linia standurilor, fara posibilitatea efectuarii unui pit-stop) pentru stabilirea celui mai bun timp in zone in care era fluturat drapelul galben.
La prima lui cursa pentru echipa Audi privata - Futurecom TME -, Markus Winkelhock a terminat al noualea si a ratat primele lui puncte in DTM. Martin Tomczyk, Christian Abt, Vanina Ickx, Lucas Luhr si Timo Scheider au abandonat ca urmare a unor coliziuni sau iesiri in decor. De altfel, numai 12 din cele 20 de masini aflate la start au incheiat aceasta cursa plina de incidente.