Posta Romana sustine, ca reactie la acuzatiile Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD), ca majorarea tarifelor pentru o serie de servicii postale este facuta in baza prevederilor legale, dar vine si ca urmare a pierderilor suferite de companie.
"Procesul tehnologic al serviciului de corespondenta, inclus in sfera serviciului postal universal, este identic cu cel al serviciului de trimitere de publicitate prin posta Infadres, ceea ce inseamna aceleasi costuri, ca urmare, compania a decis ca de la 1 august 2007 sa fie majorate si tarifele pentru Infadres, limitandu-se astfel pierderile", se arata intr-un comunicat remis marti, NewsIn.
Posta Romana precizeaza ca, spre deosebire de serviciul de corespondenta, scutit de TVA, Infadres (servicii de marketing direct si publicitate) are inclus in pret si TVA. Contravaloarea taxei pe valoarea adaugata poate fi recuperata de clientii persoane juridice carora li se adreseaza acest serviciu. Majorarea tarifelor pentru trimiterile postale incluse in sfera serviciului universal a fost facuta in baza prevederilor Legii 133 din 11 mai 2007. Aceste tarife au fost modificate ultima data in luna august 2004, in baza costurilor aferente anului 2003, desi analizele efectuate de Posta Romana au aratat faptul ca serviciul universal este prestat sub costurile intervenite pentru realizarea acestuia. "Astfel, in timp ce tariful perceput pentru o scrisoare simpla, pana la 31 iulie 2007, este de 0,5 lei, costul real pentru prestarea serviciului depaseste 0,98 lei, cost estimat la data de 31 decembrie 2005", se mai spune in comunicat.
Asociatia Romana de Marketing Direct (ARMAD) a anuntat, marti, ca nu este de acord cu majorarea tarifelor postale cu 60% de catre Compania Nationala Posta Romana si spun ca aceasta va afecta dezvoltarea industriei de marketing direct. ARMAD considera ca Posta Romana face "un nou abuz de pozitie dominanta, cu o vadita indiferenta pentru clientii, partenerii sai si pentru consumatorul roman", se arata in comunicatul asociatiei. De asemenea, ARMAD a anuntat ca va trimite o scrisoare de protest catre Posta Romana, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).
Posta Romana a anuntat la sfarsitul lunii iunie ca va majora din august, tarifele la serviciile universale, cu 6,15% - 100%, iar trimiterea scrisorilor simple va costa cu 60% mai mult. Astfel, cea mai mare majorare va fi operata in cadrul categoriei "imprimate", care cuprinde distributia de ziare si periodice, carti, cataloage, publicitar si partituri muzicale, care se vor scumpi cu 100%.
Pentru serviciul "Valoare declarata" tariful per trimitere a ramas neschimbat, respectiv 0,8% din valoarea declarata aferenta serviciului postal solicitat. Totodata, majorarea de tarife survenita in cazul serviciilor postale universale interne a determinat si cresterea tarifelor la "Infadres" si "Acte de procedura".
Asociatia Romana de Marketing Direct (ARMAD) este o asociatie a industriei de marketing direct din Romania si numara, in prezent, peste 40 de membri. Aceasta este membra a Federation of European Direct Marketing (FEDMA) si European Distance Selling Trade Association (EMOTA).
Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a inregistrat in 2006 un profit brut de 43,4 milioane lei in crestere cu 9,7 % fata de aceeasi perioada a anului 2005, fiind afectat de reducerea rezultatului din exploatare cu 14,7%, potrivit datelor furnizate de societate. Veniturile totale afisate de Posta Romana anul trecut au fost de 861,4 milioane lei, mai mari cu 15 % fata de cele din 2005. Veniturile din exploatare obtinute de companie s-au ridicat anul trecut la 841,7 milione de lei.