Cotidianul va prezinta citeva dintre cele mai noi si mai bune modele de scutere, cu o capacitate cilindrica mica, puse in vinzare pe piata autohtona.

Pentru cei care nu au permis auto, dar vor sa se strecoare prin trafic cu o viteza ma
Cotidianul va prezinta citeva dintre cele mai noi si mai bune modele de scutere, cu o capacitate cilindrica mica, puse in vinzare pe piata autohtona.

Pentru cei care nu au permis auto, dar vor sa se strecoare prin trafic cu o viteza mai mare decit cea pe care o pot atinge cu o bicicleta obisnuita, cea mai buna varianta este scuterul. Conditia este ca acesta sa aiba o capacitate cilindrica de cel mult 50 de centimetri cubi. Legea este destul de permisiva cu posesorii unor astfel de mopeduri, iar oferta este extrem de generoasa, astfel incit si cei mai pretentiosi pot sa isi gaseasca cu usurinta un model potrivit.

Mai precis, detinatorul unui scuter este obligat sa poarte casca de protectie si trebuie sa cunoasca legislatia rutiera in vigoare. Pentru aceasta, scolile de soferi au si cursuri de pregatire destinate acestor persoane, la finalizarea lor posesorul de scuter obtinind o adeverinta. Nu in ultimul rind, un scuter nu trebuie sa fie inmatriculat, ci doar inregistrat la primaria orasului unde domiciliaza posesorul.

Cit despre modelele aflate pe piata, exista cite unul pentru fiecare. Producatorii si-au pus imaginatia la incercare si au realizat atit scutere elegante, cu un design clasic, care ofera totodata siguranta si usurinta in manevrare, cit si modele compacte, sportive si pline de energie.

De altfel, interesul de care se bucura scuterele pe piata autohtona se poate demonstra si statistic. Din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), in primul trimestru al acestui an, vinzarile de scutere au crescut cu 50%, fata de perioada similara a lui 2006. Mai precis, anul acesta s-au vindut 212 scutere, dintre care 60% aveau o capacitate cilindrica mai mica de 50 de centimetri cubi.

Aprilia SR 50 Factory

Are un motor monocilindru in 2 timpi, de 49 de centimetri cubi, racit cu lichid. Raportul de compresie este de 11,5:1, alternator: 165W-12V, pornire electrica, ambreiaj centrifugal. Ca dimensiuni, inaltimea seii este de 820 mm, lungimea de 1.860 mm, inaltimea de la sol este de 1.120 mm. Ampatamentul este de 1.290 mm, iar capacitatea rezervorului, de 7 litri. Pret: 2.291 de euro, cu TVA inclusa. Modelul poate fi achizitionat de la importatorul United Motors sau de la dealerii autorizati.

Gilera RUNNER 50 Pure Jet

Are un motor monocilindric Pure Jet, de 49,4 centimetri cubi, o cutie de viteze automata si o viteza maxima de 45 km/ora. Scuterul merge cu benzina fara plumb, avind un rezervor cu o capacitate de 12,2 litri, iar lubrifierea este separata, cu amestec automat. Inaltimea seii este de 830 mm, iar greutatea totala a scuterului ajunge la 89 de kilograme. Pret: 2.750 de euro, cu TVA inclusa. Modelul poate fi cumparat de la importatorul Motoplus Paneuro sau de la dealerii autorizati Gilera.

Piaggio NRG Power DD

Are un motor monocilindric Hi-PER2 PRO in 2 timpi, de 49,4 centimetri cubi. Cutia de viteze este automata, scuterul putind ajunge la maximum 45 de km/ora. Lubrifierea se face prin amestec automat. Inaltimea seii este de 795 mm, iar greutatea totala, de 99 de kilograme. Pret: 2.350 de euro, cu TVA inclusa. Modelul poate fi achizitionat de la importatorul oficial Piaggio, Motoplus Paneuro sau de la dealerii Piaggio.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.