La nici un an de la deschiderea reprezentantei de la Budapesta, conducerea BCA- Autoauktionen a decis sa-si extinda activitatea si in Romania. Saptamana trecuta, o delegatie a reprezentantilor companiei s-a aflat in Romania pentru a identifica locatia unde in luna septembrie vor avea loc primele licitatii de autovehicule comerciale. Negocierile continua si in aceste zile. De mentionat ca BCA - Autoauktionen este o companie cu sediul in Marea Britanie, specializata in operatiuni de remarketing, activeaza in 11 tari, prin 40 de centre de licitatii. Anual sunt tranzactionate aproximativ 1,3 milioane de autovehicule second-hand.
Potrivit reprezentantilor BCA, compania va implementa in Romania programe avansate de innoire a flotei prin licitatie.
Practic, vor prelua flotele clientilor, le vor evalua si vor stabili un pret, apoi le vor vinde prin licitatie celor interesati in achizitia flotei uzate, care insa raspunde necesitatilor sale. Societatea ofera si servicii aditionale de consultanta si de informare completa asupra pietei financiare romane si internationale si, mai mult, la cerere, pot intocmi documentatia necesara activitatii de remarketing si, eventual, de obtinere a unui credit bancar sau leasing (financiar, operational). Serviciul de licitatie este extrem de flexibil, fiind disponibil si online, prin folosirea camerelor web. Aceasta operatiune comerciala cu dublu sens reprezinta varianta modernizata a sistemului buy-back (operatiune prin care un automobil rulat este cumparat de o companie specializata in vanzarea de masini si valorificata). Contravaloarea obtinuta poate fi folosita drept avans pentru un automobil nou.

45 de secunde - durata unei licitatii

In data de 3 iulie, la Viena, am fost martorii unei sedinte de licitatii de autoturisme. Au fost scoase la vanzare 200 de autovehicule provenite de la diverse societati de leasing. Mecanismul este extrem de simplu. Pana a ajunge in ringul de licitatie, unde au acces doar persoane juridice, fiecare masina este examinata de o firma acreditata, care emite un certificat de conformitate si in care este prezentata intreaga istorie a masinii (numar de kilometri, avarii avute, starea tehnica actuala etc.). Fiecare dealer inscris la licitatie, pe langa primirea fisei tehnice a vehiculului, are posibilitatea inspectarii intregului lot de masini ce urmeaza a fi prezentate in ring.
La ora 10 incepe licitatia. In ring, aproximativ 100 de dealeri, majoritatea din Slovenia, Bulgaria, Croatia si Romania. Fiecare masina este scoasa in ring 45 de secunde, perioada in care este stabilit pretul final.
Dealerii prezenti concureaza si cu participantii la licitatia online. De regula, valoarea de achizitie este aproape dubla fata de pretul de pornire. Sunt si cazuri in care pretul de pornire nu convine participantilor si exista oferte sub nivelul initial. In acest caz, autovehiculul este vandut "sub rezerva", licitatorul urmand sa astepte decizia de acceptare din partea dealerului care a scos masina la licitatie. Dupa licitatia propriu-zisa, BCA achita valoarea autovehicului catre vanzator, dupa ce si-a oprit comisionul de tranzactionare si dupa ce a incheiat contractul, urmand sa recupereze banii de la cumparator. La licitatia de la Viena, regula de baza a fost ca cei care achizitioneaza autovehiculele (un dealer cumpara, in medie, 10-12 autoturisme) se obliga ca inmatricularea sa fie efectuata in afara teritoriului Austriei.

Citeste si:

Un sistem transparent

Potrivit oficialilor BCA - Autoauktionen, in Romania urmaresc sa tranzactioneze flotele de masini uzate apartinand institutiilor publice. Acestia considera ca valorificarea parcului auto ce va fi reinnoit prin intermediul licitatiei publice ar crea un cadru transparent, oferind institutiilor publice posibilitatea de a obtine un pret corect pe masinile uzate. O alta directie in care se indreapta atentia companiei este cea de organizare de licitatii destinate masinilor agricole. Momentul ales de BCA pentru a intra pe piata romaneasca nu este intamplator.
Se mizeaza pe un volum mare al tranzactiilor, in special pe segmentul de microbuze si de autobuze. Anul viitor vor fi atribuite traseele de transport interurban de calatori, iar companiile de transport va trebui sa reinnoiasca flota cu autovehicule care sa se inscrie in noile cerinte de confort si de siguranta, urmand sa valorifice parcul autoexistent.