O aeronava Boeing 737-400, apartinind operatorului low-cost Blue Air, a aterizat fortat pe Aeroportul „Henri Coanda".

Avionul decolase din Turcia si se indrepta spre Cluj, cu 165 de pasageri la bord. Cauza aterizarii de urgenta este spargerea unui cauciuc la decolarea avionului de pe Aeroportul Antalia, din Turcia, spune Mihaela Chiril, reprezentant al Aeroportului „Henri Coanda" din Bucuresti. Aeronava a aterizat luni la ora 13.30 pe „Henri Coanda", cu 165 de pasageri la bord, si era programata sa-si reia zborul spre Cluj - destinatia finala a cursei, tot luni, in jurul orei 19.30.

„Cei 165 de pasageri vor beneficia de toate conditiile pina se va rezolva situatia. Se va face inspectia tehnica, apoi vom remedia defectiunea, iar pasagerii vor pleca la Cluj cu acelasi avion", a explicat directorul de marketing al companiei Blue Air, Florentina Ivan.

Echipajul aeronavei Blue Air a preferat sa aterizeze la Bucuresti si nu la Cluj deoarece pista de aterizare a primului aeroport este mai lunga cu aproximativ un kilometru, iar serviciile de interventie in caz de urgenta pot fi mai bune, explica un oficial al Aeroportului „Henri Coanda". Alt motiv a fost faptul ca hangarele de interventie ale Blue Air se afla la Bucuresti.

In ultimii trei ani, aeronavele operatorului low-cost au fost implicate in mai multe incidente. La sfirsitul lunii august 2005, 140 de turisti au asteptat 30 de ore sa se imbarce de pe aeroportul din Barcelona cu destinatia Bucuresti, deoarece avionul se defectase dupa ce unul dintre motoare a aspirat o pasare. In septembrie 2005, un avion al companiei a fost retinut citeva ore pe un aeroport din Paris, din cauza mai multor defectiuni, printre care un arc rupt la scaunul unei stewardese si sistemul inadecvat de prindere a extinctoarelor. In luna octombrie a aceluiasi an, un Boeing 737 a facut cale intoarsa pe ruta Bucuresti - Maastricht, din cauza unei fisuri a stratului exterior al geamului de la cabina pilotilor.

„Asupra companiei Blue Air nu poate plana banuiala unei nesigurante in zbor. Aceste defectiuni apar si la alte companiii aeriene si sint destul de frecvente", spune Mircea Ciuca, director pentru cercetarea incidentelor de zbor in Ministerul Transporturilor. Incidentele sint mai vizibile la Blue Air deoarece si frecventa zborurilor acestei companii este mai ridicata decit cea a altor linii. Blue Air, singurul operator low-cost autohton, detine patru aeronave Boeing seria 737 cu o capacitate cuprinsa intre 130 si 170 de locuri. Aeronava care a aterizat de urgenta ieri era de tipul 737-400 si fusese achizitionata de Blue Air in luna decembrie 2006.

Aeronavele mai multor companii aeriene, printre care si cele ale prestigioasei linii aeriene Lufthansa, au fost implicate in mai multe incidente de zbor de la inceputul acestui an. In primavara, un Airbus 320, care zbura pe o cursa Lufthansa de la München la Bucuresti, a aterizat de urgenta la Budapesta in urma incendiului survenit la unul dintre motoare. In iarna, o alta cursa Lufthansa, pe aceeasi ruta, a fost anulata din cauza unei defectiuni tehnice, dar de data aceasta la o aeronava Boeing 737. Aproape 30 de pasageri si-au petrecut o noapte pe Aeroportul „Henri Coanda", dupa ce in primavara un avion al companiei Tarom care avea ca destinatie Timisoara s-a defectat, ducind la anularea cursei.

Destinatiile companiei Blue Air, pe www.cotidianul.ro/select