Artistul a scandalizat industria muzicii distribu-indu-si gratuit ultimul album, impreuna cu un tabloid britanic.

Prince a impartit duminica 3 milioane de exemplare din ultimul sau album, „Peace Earth", impreuna cu tabloidul britanic „Mail on Sunday", inainte de lansarea oficiala de pe 24 iulie. Generozitatea lui Prince nu se opreste aici: el planuieste sa imparta gratuit copii ale albumului si la cele 21 de concerte pe care le va sustine la Londra in august si in septembrie.

Pentru fani gestul nonconformist al artistului a fost mana cereasca, insa pentru distribuitorii de produse de divertisment a venit mai degraba ca o lovitura sub centura. Criticile nu au intirziat sa apara, mai ales ca Prince nu este la prima abatere de la regulile nescrise de conduita ale industriei pop: in anii ’90 a renuntat la numele de scena pe care l-a inlocuit cu un simbol grafic, iar in fotografii a aparut avind cuvintul „sclav" scris pe obraz. Paul Quirk, unul dintre directorii Asociatiei Distribuitorilor de Produse de Divertisment, a declarat ca decizia lui Prince este „o insulta fata de toate acele magazine de muzica care l-au sustinut de-a lungul carierei".

Intrebat de presa care este motivul pentru care isi imparte muzica gratis, cintaretul cu peste 80 de milioane de albume vindute in toata lumea a declarat ca gestul lui este o forma de marketing direct: isi doreste ca muzica lui sa ajunga ne-mijlocit la toti cei care doresc sa o asculte. De asemenea, Prince a adaugat ca pentru el topurile nu au mare relevanta, considerindu-le mai degraba niste facaturi ale industriei muzicale.

Promotia l-a costat pe muzician aproximativ 370.000 de euro, potrivit BBC News. In urma actiunilor de distributie gratuita, albumul va ajunge la mult mai multi ascultatori decit precedentul, „3121", care s-a vindut doar in 80.000 de exemplare in Marea Britanie.