Casele de moda cauta noi linii si taieturi pentru vestimentatia viitoarelor mamici.

In afara problemelor legate de dieta si a controalelor medicale, femeile gravide se confrunta cu inca o dificultate: nu-si pot gasi haine stilate pe masura noilor rotunjimi. Lucru cu atit mai neplacut pentru starletele gravide, care au intrat in ultimii ani sub vizorul presei tabloide si al magazinelor de moda. Prima vedeta gravida care nu s-a rusinat sa pozeze intr-o postura „materna" a fost Demi Moore, care si-a expus burtica pe coperta revistei „Vanity Fair", in 1991. Au urmat, in ipostaze asemanatoare, Gwyneth Paltrow, care a pozat pentru revista „W", sau Britney Spears, al carei nud balonat a aparut anul trecut in „Harper’s Bazaar". „Acum citiva ani, vedetele erau lasate in pace cind erau gravide. Acum, toata lumea isi indreapta atentia spre ele si pentru ca a crescut interesul general fata de vedete", explica Miranda Almond, editor de fashion la revista „Vogue".

Piata de haine pentru gravide a crescut si ea in ultima vreme. Chiar daca rata nasterilor este in scadere, intre 1998 si 2003, in Marea Britanie s-a inregistrat o crestere de 10% a produselor vestimentare pentru maternitate, informeaza ziarul „The Guardian". Creatorii de moda tin cont si de profilul cumparatoarelor. „Viitoarea mama este dispusa sa investeasca mai multi bani atunci cind are copii mai putini si este la o virsta mai inaintata", spune Basma Alireza, de la una dintre reprezentantele Casei de moda Blossom. De asemenea, Topshop, New Look, Marks&Spencer sau Gap au lansat cite o linie de haine dedicate viitoarelor mamici.

Ani buni, moda pentru gravide s-a redus la clasica salopeta sau la rochii cu bretele. Emma Cook este una dintre creatoarele care doreste sa schimbe atmosfera anosta din aceasta „nisa" a universului fashion. In aceasta vara, ea a lansat la Topshop o linie de rochii a caror taietura face ca volumul marit sa nu mai fie un inconvenient, ci sa apara ca o parte integranta din acea piesa. Noua moda maternala tine cont chiar si de momentele zilei sau de anotimp. Clements Ribiero creeaza, pentru Casa de moda Blossom, rochii de seara din matase dedicate femeilor gravide, in vreme ce Casa Marc Jacobs si-a lansat deja colectia de toamna/iarna dedicata femeilor gravide. Chiar si asa, creatorii nu dovedesc prea multa inspiratie, bluzele largi si jeansii dominind in continuare liniile de haine pentru viitoarele mame.