Productia va fi de 400.000 tone la sfirsitul acestui an, dintre care 60.000 reprezinta cererea maxima la intern. Pina la sfirsitul anului 2007, toate companiile producatoare de biodiesel din Romania vor livra circa 400.000 de tone, in conditiile in care consumul anual national de motorina este de trei milioane de tone, s-a aratat recent in cadrul Forumului Crans Montana. Pentru acest an, Uniunea Europeana a solicitat Romaniei o cantitate minima de 2% componenta bio in motorina, incepind cu 1 iulie. Asta inseamna ca, intr-un an, sint suficiente 60.000 de tone de combustibil bio pentru consumul intern (la acest consum, de trei milioane de tone de motorina), iar excedentul se poate exporta. Cum pragul pe care Romania trebuie sa-l atinga este de 5,75% combustibil bio in motorina in 2010, asta inseamna ca, inca de pe acum, capacitatile de productie a biodieselului asigura mai mult decit consumul intern, chiar si peste trei ani.

Producatorii din Romania nu-si fac insa probleme ca vor ramine cu marfa in stoc, pentru ca ceea ce nu se poate vinde pe piata interna va fi livrat la export. Adrian Porumboiu, principalul actionar al Ulerom Vaslui, unul dintre cei mai mari producatori autohtoni de biodiesel (capacitate actuala 30.000 tone/an, urmind a fi extinsa pina la 120.000 tone/an), a declarat pentru Cotidianul ca ar putea produce „oricit de mult, zeci de mii de tone, pentru ca cererea din tarile Europei, in special Olanda si Germania, este enorma". Potrivit omului de afaceri, cererea tarilor din Europa de Vest pentru biodiesel este influentata si de faptul ca la transportul de persoane se folosesc carburanti cu 20-30% componenta bio. „Foarte curind, transportul de persoane din Europa va folosi 100% biocombustibil", continua Porumboiu. Daca vinzarea biodieselului nu reprezinta o problema, in schimb productia sufera din cauza rezervelor limitate de materie prima. „Avem si rapita destula, avem si soia, insa se vind foarte mult la export pe preturi mai bune", precizeaza proprietarul Ulerom, care este insa convins ca aceasta situatie se va rezolva in timp fie prin cresterea suprafetelor cultivate, fie apelind la importuri.

Cel mai mare investitor din Romania in productia de biodiesel este concernul german MAN Ferrostaal, care are in constructie la Atel, in judetul Sibiu, o fabrica ce va produce 400 de tone de biodiesel pe zi. La Lehliu-Gara, compania portugheza Martifer detine o fabrica cu o capacitate de 100.000 de tone/an. Un alt investitor este grupul Rompetrol, care a anuntat demararea unei investitii intr-o fabrica de biodiesel cu o capacitate de 60.000 de tone/an.