Cu un sistem de tractiune imbunatatit, cu asistenta la coborirea in panta si la urcarea in rampa, noul model de Nissan face tot ce putea si predecesorul sau, insa ceva mai bine. Importatorul general al marcii Nissan, Renault Nissan Romania, a lansat pe 13 iulie a doua generatie a automobilului de teren X-Trail, la preturi incepind de la 20.800 de euro, fara taxe. Noul model beneficiaza de un sasiu nou, motoare si echipamente noi, confort imbunatatit, mai mult spatiu interior si de accentuarea abilitatilor off-road. Cu toate acestea, din punctul de vedere al designului, modelul nou pastreaza foarte multe asemanari cu predecesorul sau. Fata de prima generatie, noul X-Trail este mai lung cu 17,5 centimetri, ajungind acum sa masoare 4,63 metri, iar ampatamentul a crescut si el cu 5 centimetri, pina la 2,63 metri. Inaltimea a crescut tot cu cinci centimetri, la 1,68 metri, in timp ce in latime a mai cistigat doi centimetri, masurind acum 1,78 metri. Garda la sol de 20 de centimetri recomanda X-Trail pentru un teren accidentat de dificultate medie. Pe drumuri neasfaltate de munte, automobilul isi dezvaluie in mod placut abilitatile offroad. La aceasta senzatie contribuie o versiune imbunatatita de tractiune pe patru roti, denumita All-Mode 4x4-i, care include acum sistemele Downhill Drive Support si Uphill Start Support, care ofera asistenta in timpul urcarii sau coboririi pantelor.

In privinta motorizarilor, patru propulsoare sint disponibile pe noul model: doua pe benzina si doua diesel. Baza pentru ambele motoare diesel ale lui X-Trail este grupul propulsor turbo de 2 litri cu injectie directa de tip commonrail si 16 supape. Acesta este disponibil in doua versiuni de putere, dezvoltind 150 de cai-putere la 4.000 de rotatii pe minut si 173 de cai-putere la 3.750 de rotatii pe minut. O cutie manuala cu sase trepte este oferita in varianta standard la ambele versiuni diesel, iar motorul de 173 poate fi cuplat optional la o cutie automata cu 6 trepte. Este pentru prima data in istoria X-Trial cind un model diesel este disponibil cu o cutie automata, chiar si contra cost. Motorul pe benzina de 2 litri este un propulsor care si-a facut debutul european pe Qashqai. Cu doua axe cu came, 16 supape, motorul cu bloc din aluminiu are o cilindree de 1.997 de centimetri cubi, dezvolta 141 de cai-putere la 6.000 de rotatii pe minut si un cuplu de 196 Newton-metri la 4.800 de rotatii pe minut. 90% din cuplu este disponibil de la 2.000 de rotatii. Celalalt propulsor pe benzina a fost pastrat de la generatia anteriora, fiind usor imbunatatit. Motorul cu patru cilindri are o cilindree de 2.488 de centimetri cubi si dezvolta acum 169 de cai-putere la 6.000 de rotatii pe minut si un cuplu maxim de 233 Newton-metri la 4.400 de rotatii. Ambele motoare pe benzina ale lui X-Trail sint oferite standard cu o cutie manuala cu sase trepte, dar optional este disponibila o cutie automata cu variatie continua care are si posibilitatea cuplarii manuale.

Vinzarile Nissan pe piata romaneasca au crescut cu aproape 10% in primele cinci luni din 2007, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 1.047 de unitati, cererea fiind impulsionata de modelele Navara, Pathfinder si Qasqhai.

Pretul fara TVA pentru X-Trail in versiunea de echipare Confort pentru motorizarea de 2 litri si 141 de cai-putere este de 20.800 de euro sau 24.751 de euro cu TVA, iar pentru motorizarea diesel de 2 litri si 150 de cai-putere pretul de achizitie incepe de la 23.900 de euro fara taxe sau 28.439 de euro cu TVA. Principalii concurenti de pe piata romaneasca sint Toyota RAV 4, Hyundai Santa Fe, Honda CRV si Land Rover Freelander.