"Aceasta ne duce la premisele nu numai ale unei privatizari de succes, ci si ale unei constructii industriale de mare anvergura la Craiova si crearea celui de-al doilea mare producator de autoturisme din Romania. Nu pot sa va dau foarte multe date, p
"Aceasta ne duce la premisele nu numai ale unei privatizari de succes, ci si ale unei constructii industriale de mare anvergura la Craiova si crearea celui de-al doilea mare producator de autoturisme din Romania. Nu pot sa va dau foarte multe date, pentru ca cei de la Ford ne-au cerut confidentialitate pana luni (n.r. - astazi), cand presedintele lor pe Europa, John Fleming, va veni sa prezinte oficial premierului Tariceanu si Comisiei de privatizare aceasta oferta", a mai spus Teodor Atanasiu. El a precizat ca oferta financiara depusa de compania americana nu a fost inca deschisa deoarece trebuiau analizate mai intai celelalte criterii tehnice. "Pot sa va spun ca pe oferta tehnica surpriza a fost foarte placuta. Planul lor de afaceri continea o oferta mult mai buna decat ceea ce noi ne-am propus sa solicitam ca si conditii minimale", a mai spus Atanasiu. El a precizat ca statul a cerut companiei care cumpara Automobile Craiova ca in patru ani sa ajunga la o productie de 200.000 de autoturisme anual si sa pastreze forta de munca actuala, societatea avand aproximativ 3000 de angajati. Oferta financiara va fi deschisa doar dupa ce grupul american va prezenta oferta imbunatatita atat din punct de vedere tehnic, cat si financiar. Reamintim, pe piata romaneasca se afla deja Renault, care a cumparat, in 1999, fabrica Dacia, de la Pitesti. Prin achizitionarea Automobile Craiova, de catre Ford, apare si concurenta pe piata autohtona a producatorilor de autoturisme.
300.000 de masini pe an din 2011
Pe de alta parte, ministrul pentru Relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, membru in Comisia de Privatizare a companiei din Craiova, a declarat, saptamana trecuta, ca documentele depuse de Ford corespund cerintelor, astfel ca au inceput negocierile cu grupul american pentru vanzarea fostei uzine Daewoo de la Craiova, al treilea mare producator auto la nivel mondial angajandu-se la investitii directe de 675 milioane de euro.
"Angajamentele firmei Ford pentru fabrica de la Craiova sunt urmatoarele: productie de 300.000 de autovehicule pe an dupa 2011; 300.000 de motoare de autovehicule concept nou pe an tot din 2011 si investitii directe de 675 milioane de euro, ceea ce duce la cheltuieli directe in Romania de peste un miliard de euro. Compania Ford este de acord sa ajunga la un grad de integrare de 60%, iar la fabrica de la Craiova se va dubla numarul angajatilor, pana la 7000-9000", a declarat Mihai Voicu.
Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina. Daewoo Automobile Craiova a rascumparat anul trecut actiunile detinute de compania sud-coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.