Turul Frantei - tricoul galben a inceput sa se schimbe de la o etapa la alta Ieri a fost zi de pauza in Le Tour. Una binemeritata de catre rutieri, dupa ce in ultimele doua etape au avut de tras serios la catarari. Primele sase etape au fost dominate de Fabian Cancellara, de la CSC. Foarte bun sprinter, elvetianul a purtat tricoul galben pana in momentul in care s-a ajuns la catarari, acolo unde s-a dovedit vulnerabil.  SCHIMBARE. Din etapa a 7-a s-a schimbat liderul clasamentului general. T-mobile a castigat cursa prin Linus Gerdemann, acesta preluand si tricoul galben. Cancellara? A ajuns la finish ca un biet anonim, abia dupa ce neamtul participase la festivitatea de premiere si primise toate ovatiile publicului. Nu l-a tinut prea mult nici pe el pentru ca, incepand de duminica, acesta a fost preluat de danezul Michael Rasmussen. Faptul ca liderul clasamentului general se schimba dupa fiecare etapa disputata in munti demonstreaza din nou faptul ca probele de catarare sunt cele care fac diferenta.  DEZILUZIA. Este greu de spus inca de acum, cand nu s-a ajuns nici macar la jumatatea competitiei, cine va fi declarat castigator final, la Paris, pe 29 iulie. Se poate vorbi totusi de o mare deziluzie. Kazacul Alexandre Vinokourov, vazut de majoritatea specialistilor drept favorit la castigarea editiei din acest an a Le Tour, are o comportare mediocra pana acum. S-a remarcat doar prin faptul ca in etapa a 5-a s-a impiedicat de un motocilist, ranindu-se la genunchi. Dupa etapa de azi, a 9-a, tot una de catarare, rutierii vor ajunge in sudul Frantei, acolo unde probele cele mai multe vor fi cele de sprint.  Abandon Pentru germanul Patrik Sinkewitz aventura in Turul Frantei s-a incheiat mai devreme decat s-ar fi asteptat. La finalul etapei a 8-a, in timp ce se indrepta spre autocar, Sinkewitz a intrat cu bicicleta intr-un spectator luxemburghez, ambii pierzandu-si cunostinta. Ciclistul a fost diagnosticat cu comotie cerebrala, fracturi in zona fetei si rani la umar si la genunchi, iar spectatorul a intrat in coma, medicii straduindu-se sa-i salveze viata. Ieri Sinkewitz a fost transferat la un spital din Germania, iar echipa sa, T-Mobile, va continua cursa cu doar sase rutieri, dupa ce anterior abandonasera Michael Rogers (Australia) si Mark Cavendish (Marea Britanie). Un alt rutier accidentat duminica este Stuart Oa€™Grady (Australia - CSC), care s-a ales cu trei fracturi la nivelul primelor vertebre dorsale, cinci fracturi costale, o fractura de omoplat si o entorsa acromioclaviculara, tot in urma unei cazaturi. Atmosfera - lupte grele pentru ceva gratis Locuitorii din Hexagon se tin cu coada pe sus. Zic ca traiesc bine, ca au maniere si ca nimeni nu mai e ca ei. Daca stai mai multe zile printre francezi ai de-a face cu scene mult mai amuzante decat cele traite in Romania.  CIRCULATIE. O etapa din Turul Ciclist al Frantei nu inseamna doar intrecerea dintre rutieri. Inca de la primele ore al diminetii, traseul se inchide pentru automobile. Mai au dreptul sa circule doar vehicule acreditate, apartinand organizatorilor, echipelor, sponsorilor sau presei. Primii care pornesc pe traseu sunt ziaristii, pentru a-si alege un loc cat mai bun din care sa transmita informatii. Sunt salutati cu mare entuziasm de publicul aflat pe traseu.  PROMO. Prima repriza a spectacolului incepe in momentul in care masinile angrenate in Caravana Publicitatii pleaca pe traseu. Din automobile "tunate", care au forme de containere, vapoare, calesti sau hoteluri, se arunca produse promotionale. Cele mai cautate sunt insa "masinile cu dop", care ofera spectatorilor, foarte insetati dupa ore multe de asteptare, sticle cu apa plata. Vrei sa te racoresti de-a binelea? Ii faci semn unui tip cu parul grizonat sa te stropeasca cu dusul.  NEBUNI. Disperarea cu care se bat pe produsele promotionale ale sponsorilor din Le Tour intrece orice imaginatie. Ce poti sa primesti gratis de la un mare brand? O palarie, un breloc sau un pix. Chiar si pentru atat, francezii dau lupte grele intre ei pentru a nu pleca acasa cu mana goala. Pentru asta, se plaseaza strategic pe marginea drumului si striga cu disperare la cei care impart produsele. Poate-poate se aleg cu ceva. Cand din masina care trece prin multime se mai arunca vreun salam de marimea degetului mic sau o cutiuta de branza topita, spectatorii se arunca pe asfalt ca sa nu rateze prada. Cand se nimeresc mai multi in acelasi loc aproape ca se strang de gat intre ei.  PIESA. O batrana si-a adus chiar si nepoata pe traseu, numai sa se aleaga cu cat mai multe lucruri oferite de sponsori. Copila, roscata si cu niste pistrui vizibili de la o posta, e destul de timida si nu indrazneste prea mult. I-ar fi si greu sa reuseasca din moment ce este inconjurata numai de barbati care se imbrancesc la fiecare masina care isi face aparitia. Fatuca are viata grea, mai ales ca bunica-sa o cearta aspru atunci cand ramane cu mana goala. Ca sa scape de gura batranei se mai milogeste din cand in cand de catre cei care au prea multe brelocuri sau palarii. Disperarea francezilor pentru produsele oferite gratis de sponsorii Le Tour arata ca mai sunt si altii prin lume care ar face orice pentru a se alege cu ceva gratis.  Rutieri 1. Michael Rasmussen (Danemarca / Rabobank) timp: 39h 37:42 2. Linus Gerdemann (Germania / T-Mobile Team) la 0:43 3. Iban Mayo (Spania / Saunier Duval-Prodir) la 2:39 4. Alejandro Valverde (Spania / Caisse da€™Epargne) la 2:51 5. Andrei Kasecikin (Kazahstan / Astana) la 2:52 6. Cadel Evans (Australia / Predictor-Lotto) la 2:53 7. Christophe Moreanu (Franta / AG2R Prevoyance) la 3:06 8. Alberto Contador (Spania / Discovery Channel) la 3:10 9. Frank Schleck (Olanda / Team CSC) la 3:14 10. Denis Menciov (Rusia / Rabobank) la 3:19  Echipe 1. Rabobank Timp: 119h 02:30 2. Caisse da€™Epargne la 1:18 3. Astana la 2:37 4. Discovery Channel la 4:21 5. Euskaltel-Euskadi la 5:08 6. Team CSC la 5:09 7. T-Mobile Team la 13:54 8. Saunier Duval-Prodir la 15:08 9. AG2R Prevoyence la 20:47 10. Predictor-Lotto la 22:35 Sorin Anghel (Cormet de Roselend)