Sa radeti bine! - relaxare pentru profesionisti Rasul face bine la serviciu - e un lucru dovedit. Angajatii care rad mai mult au cele mai bune performante.De cate ori ati intrat intr-un birou in care oamenii privesc crispati in documentele de pe birou, in monitoarele prafuite, in peretele scorojit din fata? De cate ori ati iesit din aceste birouri cu hotararea de a nu lucra niciodata intr-un asemenea loc? Sau de cate ori n-ati auzit, prin vreun hol de institutie publica, hohote de ras in spatele usilor? Nu-i asa ca v-ati enervat putin? Functionarii astia, in loc sa-si faca treaba ca lumea, stau la bancuri si la cafele. De fapt, nu-i chiar asa. Rasul, ca forma naturala de relaxare, e bun la locul de munca. Mareste productivitatea personalului, alunga stresul, ajuta la legarea prieteniilor. Bineinteles, exceptand situatiile in care un birou se poate transforma dintr-un spatiu profesional, intr-un balon umplut cu gaz ilariant.  MENTALITATI. Rasul e un element cheie in problema sanatatii profesionale, scrie David Granirer, nord-american cu doua calificari: psihoterapeut si comediant. Pana de curand, sustine Granirer, organizatiile respingeau ideea de ras la locul de munca, suprapunand-o celei de pierdere de timp, dar aceasta credinta este pe punctul de a se schimba. Argumentul a fost furnizat de studiul unei institutii financiare canadiene, care a aflat ca managerii ale caror echipe au cele mai ridicate performante folosesc umorul in relatiile cu subordonatii. De cele mai multe ori, e de parere americanul, suntem pusi in situatii asupra carora nu avem nici un control (un client insistent sau un deadline), iar rasul si autoironia pot fi singurele cai de iesire din criza.