Trust Motors, importatorul general al marcii Peugeot, estimeaza pentru acest an vanzari de peste 15.000 de autovehicule, in crestere cu circa 15% fata de 2006, dupa ce, in primul semestru din 2007, cererea a crescut cu 30,9%, la 7.824 de unitati.
"Piata ne poate rezerva oricand surprize, insa cred ca putem vorbi fara prea multe retineri de peste 15.000 de vehicule Peugeot livrate pana la finele acestui an", a declarat joi, agentiei Mediafax, directorul comercial al companiei, Radu Cristian. Vanzarile marcii pe ansamblul anului trecut au ajuns la 13.119, dintre care 10.512 unitati au fost autoturisme.
Compania a comercializat 6.477 de autoturisme in primele sase luni, in crestere cu 40,3% fata de nivelul de 4.618 unitati raportat in intervalul similar al anului trecut. Vanzarile de vehicule comerciale usoare s-au restrans cu 0,8% in intervalul analizat, la 1.347 de unitati.
Cresterea de ansamblu a vanzarilor a fost sustinuta, pe langa evolutia generala buna a pietei, de modelul de volum 207, de lansarea seriilor speciale Sacre Numero, pentru modelul 206 si Zenith (pentru 307), precum si de dezvoltarea retelei de dealeri.
Reteaua de vanzari a fost extinsa in acest an cu cinci noi concesiuni, la Targu Mures (in luna februarie, investitie 1,2 milioane euro), Sibiu (februarie, investitie 2,3 milioane euro), Targu Jiu (martie, 2,1 milioane euro), a doua concesiune din Timisoara (iunie, 4,5 milioane euro) si Deva (iunie, 1,5 milioane euro). Compania va deschide in acest an, la Ploiesti, o noua concesiune, care va necesita investitii de 5,1 milioane euro.
Investitiile totale programate pentru acest an vor ajunge la 16,7 milioane euro.
Trust Motors controleaza o retea de 20 de dealeri care vor opera pana la sfarsitul acestui an 24 de concesiuni denumite Blue Box, dupa standardele Peugeot, si un numar de 21 de showroom-uri suplimentare. Compania nu intentioneaza, in prezent, sa extinda reteaua de concesionari pentru marca franceza.