Vanzarile totale ale Carrefour au crescut, in trimestrul al doilea al anului in curs, cu 5,9%, la 22,642 miliarde de euro, deoarece veniturile generate de operatiunile internationale au compensat lipsa de crestere de pe piata interna, potrivit Reuters, citat de NewIn. Vanzarile trimestriale ale celui de-al doilea lant de magazine din lume dupa Wal-Mart Stores au depasit usor media de 22,5 miliarde euro estimata de analistii care au participat la un sondaj Reuters. Vanzarile inregistrate au fost sustinute si de cumpararea companiei Atacadao din Brazilia. In primele sase luni ale anului, Carrefour a realizat vanzari de 44,120 miliarde de euro, in crestere cu 6,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, daca este exclusa influenta variatiei de curs valutar. In cazul in care se ia in calcul acest factor, cresterea vanzarilor la sase luni a fost de 5,6%.

In Europa, vanzarile s-au majorat cu 5,8%

Daca se calculeaza procentul vanzarilor pe regiuni, in trimestrul al doilea Carrefour a realizat, la nivelul Europei, cu exceptia Frantei, vanzari de 8,535 miliarde euro, cu 5,8% mai mult fata de perioada echivalenta a anului trecut. Vanzarile la sase luni din aceasta regiune au fost de 16,667 miliarde de euro, inregistrandu-se o crestere de 6,3% fata de anul trecut.
In trimestrul al doilea din 2007, retailerul a consemnat in Franta, cea mai mare piata a sa, in care se fac aproximativ jumatate din vanzarile companiei, vanzari de 10,403 miliarde de euro. Vanzarile inregistrate sunt in crestere cu 0,3% fata de perioada similara a anului 2006. Aceasta crestere a depasit suma de 10,3 miliarde euro, la cat estimasera specialistii Reuters vanzarile grupului francez. La sase luni, vanzarile din Franta au fost de 20,255 miliarde de euro, cu 0,9% mai mari fata de prima jumatate a anului trecut, indiferent de influenta cursului valutar. Operatorul francez de magazine a avut o rata de crestere marcata de temperare, fata de cea de 9,1% inregistrata in aceeasi perioada din 2006. Incetinirea a fost provocata partial de faptul ca au fost mai putine zile pentru cumparaturi si de scumpirea petrolului. Cu toate acestea, vanzarile din hipermarketurile franceze au depasit estimarile specialistilor.

Carrefour a consemnat in Romania o crestere de 27%

Citeste si:

In al doilea trimestru al anului 2007, vanzarile Carrefour in Romania au inregistrat o crestere de 27%, avansul fiind, ca si in cazul Greciei si al Poloniei, peste cel inregistrat in alte state europene, potrivit datelor companiei, preluate de Mediafax. In Polonia, grupul francez a inregistrat in aceeasi perioada o crestere de 23,7% a vanzarilor, iar Grecia de 7,9%.
In tara noastra, Carrefour detine 7 hipermarket-uri, in care a investit aproximativ 200 milioane euro. Retailerul a deschis in Bucuresti un numar de 4 hipermarketuri, iar in Constanta, Ploiesti si Brasov detine cate un magazin. Conform informatiilor oferite de companie in luna iunie, numarul locurilor de munca create se ridica la 4.500, urmand sa ajunga la sfarsitul anului 2007 la 5.700. Compania urmeaza sa inaugureze in toamna acestui an primul hipermarket din Cluj-Napoca, in cadrul Polus Center. Investitia in noul magazin Carrefour este estimata intre 25 si 40 milioane de euro.

In America Latina, avansul vanzarilor este de 34,9%

In America Latina a fost consemnat cel mai rapid avans al vanzarilor din trimestrul al doilea, in functie de regiune, respectiv de 34,9%, la 2,320 miliarde de euro. Dupa sase luni, cresterea din regiune a fost de 22,7%, la 4,149 miliarde de euro.
Regiunea Asia s-a plasat pe locul al doilea, cu un avans trimestrial al vanzarilor de 13,6%, la 1,384 miliarde de euro. In primul semestru, vanzarile din zona Asia au urcat cu 14,5%, la 3,049 miliarde de euro.
Grupul a mai anuntat ca in trimestrul al doilea a achizitionat 266 de noi spatii comerciale cu o suprafata totala de 460.000 metri patrati, astfel incat suprafata spatiilor cumparate in primul trimestru a ajuns la 664.000 metri patrati.
In Europa, cu exceptia Frantei, Carrefour a cumparat sapte noi hipermarketuri, 21 de supermarketuri, 101 magazine care comercializeaza produse la pret redus si alte 33 de magazine.