Vincon Vrancea estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri cu 15% mai mare decat anul trecut, si anume aproximativ 37 milioane de euro. "Datorita cresterii puterii de cumparare a consumatorilor, piata de vinuri a crescut an de an, iar compania noastra a inregistrat cresteri importante in aceasta piata in ultimii ani. Si pentru acest an preconizam cresteri importante ale vanzarilor", ne-a declarat directorul de vanzari & marketing, Dan Ghejan.
Pe piata interna, gama de vinuri Beciul Domnesc este cea mai vanduta gama din portofoliul de produse Vincon, fiind in crestere cu 28% fata de 2006.
Pe piata externa, cele mai bine vandute sunt sortimentele din gama premium, in special vinuri rosii seci, soiuri precum Feteasca Neagra, Cabernet Sauvignon, dar si vinuri albe. De altfel, exporturile au crescut in ultimul timp in valoare absoluta, dar pentru ca cifra de afaceri a crescut an de an, exporturile s-au mentinut la un nivel constant de aproximativ 5% din cifra de afaceri. Compania estimeaza ca, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, exporturile vor avea un trend ascendent.
In privinta evolutiei pietei interne, Ghejan apreciaza ca, in conditiile unei concurente acerbe, vor ramane pe piata doar brandurile puternice, iar consumatorul va deveni mai exigent si va opta majoritar pentru vinurile de soi de calitate.
Pe de alta parte, Vincon anunta o investitie de peste 4 mil. euro in lucrari de plantare si de reconversie a vitei-de-vie, prelucrare a strugurilor, tehnologizare a liniilor de imbuteliere si in utilaje pentru viticultura.