Si daca autostrada lui Ceausescu ne-a tot topit banii si nervii, in schimb, Autostrada Soarelui ne duce la exasperare. Pe langa faptul ca nu are utilitati, ca localnicii din comunele invecinate fura tot ce se mai poate fura de pe ea, inclusiv parapet
Si daca autostrada lui Ceausescu ne-a tot topit banii si nervii, in schimb, Autostrada Soarelui ne duce la exasperare. Pe langa faptul ca nu are utilitati, ca localnicii din comunele invecinate fura tot ce se mai poate fura de pe ea, inclusiv parapetii, din care-si fac cotete de porci sau acoperisuri la wc-urile din fundul curtii, devine, iata, una dintre cele mai nesigure din Europa, daca e sa calculam numarul victimelor raportate la numarul de kilometri. De ani de zile se tot vorbeste ca Romania va ajunge in scurt timp sa contorizeze mii de kilometri de autostrada, cu tot soiul de "coridoare" europene, iar in sase ani de cand ni se tot pune placa asta de guvernarile actuale sau cele precedente, ne putem lauda cu 250 de kilometri, ceea ce ne plaseaza pe ultimul loc intre tarile UE. Iar daca e sa vorbim de intreaga Europa, mai avem la un colt si ne ia si Albania...
Am facut acest preambul - pe care, cred, il cunoaste orice roman - pentru a se intelege cat de mult s-a furat in Romania in domeniul rutier. Tara gropilor am fost, pe vremea comunismului, acum suntem tara gaurilor in Buget in ceea ce priveste constructia de drumuri. Nu mai trebuie sa repetam, colectia ZIUA sta marturie, s-a furat la structura asfaltica, s-a furat la drenaj, la aplasamente, pana si numarul kilometrilor reali intre localitati a fost modificat. Ziarul nostru a demonstrat, intr-o ancheta, ca numarul de kilometri intre Bucuresti si Bacau a fost umflat artificial cu 10 km, in conditiile in care constructia unui km de autostrada costa intre 1,5 si 2,2 milioane de euro.
Ultimul carambol de pe Autostrada Soarelui a produs, pe langa nenumarate victime, si o mare diversiune. Ca sa nu se scandalizeze opinia publica si sa se reia tema furturilor din banii publici s-a gasit si marele vinovat al accidentelor in lant. La o prima vedere, caci, de fapt, ca in orice domeniu, asistam la o alta musamalizare. Principalii vinovati de accident ar fi fost chestorul-sef al Politiei Rutiere si seful de la monitorizarea autostrazilor. Poporul s-a bucurat ca doi politisti au fost trantiti din functiile lor. A doua zi, insa, nu politistii erau de vina, ci cei de la Garda de Mediu, care nu ar fi supravegheat focurile provocate pe terenurile aride de pe marginea Autostrazii Soarelui. Spre seara, insa, nu mai erau de vina nici gardienii de mediu, ci pompierii. Iar dupa pompieri, cei de la Administratia Teritoriala. Practic, e o varza in ceea ce implica gasirea vinovatilor.
Problema nu este insa, oricat ar fi de dureros, numarul victimelor. Nici seful Politiei rutiere nu e vinovat ca se fura banii de autostrazi in Romania. Bani europeni. Si se mai mira cineva ca in Raportul OLAF tara noastra ocupa primul loc la ciordirea banilor UE? Se mai mira cineva ca in Europa suntem tratati ca ultimii infractori? La cat se fura la drumuri, oricat de multe autostrazi am construi n-o sa putem face altceva decat sa le botezam Autostrada Mortii 1, Autostrada Mortii 2 etc. Din pacate, mortii sunt ai nostri, banii vor fi intotdeauna "ai lor"... Ca-n decembrie '89!


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.