Documentul, prezentat ieri de reprezentantul OMT si de seful echipei de consultanti internationali, identifica cinci directii principale care trebuie urmarite si imbunatatite, respectiv cercetarea pietei, pregatirea profesionala a angajatilor, asigurarea unor structuri institutionale functionale, planificare si o strategie de marketing focalizata pe pietele cu potential, mentionand si masurile care trebuie luate si organizatiile publice si private responsabile. "In cazul in care organizatia responsabila pentru implementare nu face eforturile necesare, va trebui sa se recurga la motivarea corespunzatoare", a spus seful echipei de consultanti internationali, Richard Bachelor. Anul trecut, Romania a inregistrat sase milioane de vizitatori, iar in 2005 turismul intern si extern a generat incasari de circa 2,75 miliarde de euro, suma care include si transportul, potrivit documentului elaborat de OMT. In conditiile in care cele cinci directii identificate in master-plan vor fi urmarite si dezvoltate in urmatorii ani, reprezentantii OMT estimeaza ca pana in 2016, Romania va ajunge la un nivel de zece milioane de vizitatori straini, numar care va avansa pana la 15,5 milioane de persoane pana in 2026, cand contributia turismului in PIB se va cifra la 6,9%, fata de 3,5% in 2006.