Ministerul Comertului si Turismului va actiona in instanta compania Smart Advertising Bucuresti, firma care a facut clipurile publicitare de promovare a Romaniei, pentru recuperarea sumei de 5,3 milioane lei, a declarat ieri secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu.
Potrivit acesteia, se va propune formarea unei comisii media externa pentru a vizualiza clipurile si pentru a decide daca acestea mai au valoarea necesara pentru a fi folosite in continuare. "Vom recomanda Directiei Juridice din minister sa actioneze in instanta partenerii care au realizat acele clipuri, pentru recuperarea sumei pe care ANT a platit-o pentru ele. Dosarul clipurilor va fi inaintat Parchetului", a declarat Morariu.
Ea a adaugat ca saptamana trecuta firma Smart Advertising a trimis la minister clipurile refacute, dupa ce in luna decembrie, la solicitarea reprezentantilor ANT de a reface aceste clipuri, compania producatoare a mai cerut 40% din valoarea contractului. Valoarea de achizitie a clipurilor publicitare ale fostei Autoritati pentru Turism a fost majorata cu 800.000 euro, la cererea vicepresedintelui de atunci al institutiei, Livia Sima, fara documente justificate, contractul fiind atribuit unei firme care ceruse de 3,4 ori mai mult decat alt ofertant, au aratat inspectorii Departamentului de Control al Guvernului, in urma unui control efectuat in luna iunie la Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, care a preluat atributiile fostei Autoritati Nationale pentru Turism. Raportul departamentului a fost trimis deja la Directia Nationala Anticoruptie, solicitandu-se acesteia demararea anchetei privind o posibila incalcare a legii achizitiilor publice, de catre cinci fosti angajati ai ANT.
Acestia sunt fostul vicepresedinte, Livia Sima, fostul presedinte, Liviu Marian, directorul de promovare internationala Carmen Moraru, functie preluata ulterior de Carmen Motorga, Octavian Arsene si membrii Comisiei de Evaluare Tehnica.