Ioana Iordache a infiintat Target Advertising, propria firma de publicitate, in 1994. Divortase, lucrase ca secretara si absolvise un EMBA. Acum este CEO-ul celei mai bine cotate agentii de publicitate de pe piata din Romania.

La inceputul carierei, Ioana Iordache, CEO al agentiei Leo Burnett&Target lucra 20 de ore pe zi, sapte zile pe saptamina. Venea dimineata la 7 si termina noaptea pe la ora 2-3. Minca o data pe zi, ajungea acasa, dus, culcat trei-patru ore. La 5-6 dimineata suna iar ceasul. Energia din acea vreme a tinut-o ani intregi. Concret, ea spune ca in primii sapte ani n-a avut deloc concediu. „Intr-o vara, tin minte ca am plecat cu fratele meu, Stefan, la munte, trei zile. Dupa o zi si jumatate am decis sa ne intoarcem, n-am avut stare. Nu stiam sa ne relaxam, sa ne rupem", povesteste Ioana Iordache.

E constienta ca, in alta conjunctura decit Romania, piata in dezvoltare in anii ‘90, lucrurile ar fi fost foarte complicate. S-a obisnuit cu lucrurile scumpe inca din adolescenta, ceea ce i-a dezvoltat spiritul antreprenorial. „Cafeaua buna era foarte scumpa pe atunci. Imi aduc aminte ca era o treime din salariul mamei. Si trebuia sa muncesc pentru asta. Fie dadeam meditatii, fie confectionam martisoare". Businessul nu l-a pornit ca sa ajunga milionara. Ideea i-a venit in timpul cursurilor de Executive MBA, iar flerul a facut-o sa aleaga publicitate si nu turism, ca idee de start-up. Al doilea om de decizie in agentie, dupa fratele ei, Ioana Iordache spune ca in spatiul publicitar a urmat niste reguli care tin de etica. Nu a avut nici o afiliere politica pentru ca ea si fratele ei, Stefan, au crezut in filosofia lui Leo Burnett - de a crea doar branduri in care crezi. A doua regula a fost ca a refuzat sa dea spaga intr-o perioada in care reuseai sa cistigi clienti doar intorcind banii.

Legat de functia pe care o ocupa in acest moment, Ioana Iordache spune ca niciodata nu si-a imaginat ca o sa ajunga intr-o pozitie de management. A avut nenumarate semne de intrebare si o perioada foarte lunga, in care nu a crezut ca este in stare. Recunoaste ca uneori ambitia a dus-o mai departe decit putea organismul. Admite ca banii si reusita sint importante, dar fiecare trebuie sa stie pina unde poate sa mearga: „Am inceput de o buna bucata de vreme sa imi respect weekendurile, vacantele, care sint ale mele. Nu stiu cind am inceput sa las lucrurile din mina, probabil in momentul in care am putut sa le dau altora o parte din responsabilitatile mele".

Cele mai importante agentii de publicitate, pe www.cotidianul.ro/select