Dupa boom-ul din anul 2006 cand, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, intreg parcul auto era de 4.104.835 de vehicule, din care 3.924.925 erau autovehicule, iar 179.910 remorci, 2007 respecta previziunile de crestere ale analistilor. Statisticile oficiale arata ca la finele lunii mai, comparativ cu luna precedenta, parcul de autobuze a crescut cu 189 de unitati (132 noi si 57 second-hand), cel de autotractoare cu 289, din care 171 autotractoare noi, parcul de autoutilitare a cunoscut o crestere de 5463 de unitati (3.962 de autovehicule fiind noi), iar cel de microbuze cu 124, in marea majoritate noi. Elocventa este comparatia cu luna mai a anului trecut, cand numarul de noi autobuze inmatriculate s-a ridicat cu 115 unitati, cel al autotractoarelor cu 235, al autoutilitarelor cu 4.472, iar al microbuzelor cu 83. Cresterea, previzionata in piata, este explicata atat prin majorarea volumelor de transport, cat si de deschiderea sectorului financiar-bancar catre segmentul de transporturi. Cererea de autovehicule comerciale noi a ajuns la un nivel atat de ridicat incat livrarile incep sa aiba timpi de asteptare din ce in ce mai mari. Ceea ce este imbucurator este faptul ca in total inmatriculari ponderea vehiculelor noi in fata celor second-hand este majora.

In topul vanzarilor

Piata autovehiculelor comerciale este caracterizata de un grad inalt de concurenta. Producatorii si importatorii fac eforturi pentru a-si mentine clientela, oferind solutii si servicii financiare imbunatatite. Parteneriatele cu societatile de leasing au devenit o practica normala, fapt ce explica cresterea vanzarilor. Pe segmentul autobuze, in luna mai, cele mai multe inmatriculari sunt din marca BMC (total crestere a parcului cu 48 de unitati, din care 47 noi), Mercedes-Benz ( 25 de autobuze noi si 14 second-hand), IRISBUS, cu 21 de autobuze, OTOKAR, 7 unitati, si ISUZU, tot cu 7.
La inmatricularile de autotractoare situatia se prezinta astfel: DAF - 76 de unitati, din care 58 noi si 18 second-hand, MAN-69, cu 43 de autotractoare noi si 26 second-hand, iar IVECO avea la finele lunii mai 47 de noi inmatriculari, dintre care 13 erau second-hand.
Inmatricularile de microbuze au cunoscut si ele cresteri in luna mai comparativ cu luna precedenta, marca Mercedes-Benz avand 45 de inmatriculari (38 noi si 7 second-hand), Ford - 29 de autovehicule (25 noi si 4 second-hand), Volkswagen inregistra 18 inmatriculari (13 noi si 5 second-hand), iar marca IVECO contabiliza 16 unitati, toate noi. De remarcat ca anul viitor se anunta unul de varf pentru vanzarile din gama autobuzelor si autocarelor, deoarece urmeaza o noua licitatie de atribuire a licentelor pentru transportatorii de persoane. Conform legislatiei in vigoare, pentru castigarea traseelor un punct decisiv il va constitui vechimea parcului auto, fara a se neglija insa gradul sporit de confort. In majoritate, transportatorii vor fi nevoiti sa treaca de la clasicele microbuze adaptate transportului de persoane catre vehicule mai mari din clasa autobuzelor interurbane si chiar autocare.

Citeste si:

Marca Logan se mentine in frunte

Pe segmentul autoutilitarelor, producatorul de la Pitesti se mentine in top. In luna analizata, modelul Logan a inregistrat 861 de inmatriculari, toate autovehiculele fiind noi. Un numar ridicat si pentru IVECO - 624 de unitati (395 noi si 29 second-hand), Mecedes - 584 (276 noi si 308 second-hand ), Ford - 491 de autoutilitare, dintre care 425 noi si 66 second-hand si Fiat, 431 de unitati, din care 423 noi si 8 second-hand. Pentru Logan, si luna mai a anului trecut a fost una buna, numarul inmatricularilor cifrandu-se atunci la 1.142 de autovehicule noi, fiind urmata de Mercedes cu 460, IVECO- 383, Volkswagen cu 351, dintre care 124 autoutilitare noi, iar 22 second-hand. Din marca Fiat au fost inregistrate in acea luna 289 de unitati, in marea majoritate noi, 254, respectiv 35 second-hand.