Comisia de privatizare a Automobile Craiova a acceptat ieri documentele depuse de grupul american.

Ford Motor, al doilea mare producator american de autovehicule, a primit avizul favorabil din partea Comisiei de privatizare, dupa ce a fost singura companie care a depus o oferta finala de preluare a uzinei de la Craiova. Potrivit presedintelui Comisiei, Sebastian Vladescu, documentele urmeaza sa fie analizate de catre avocati, care vor verifica daca sint indeplinite toate cerintele exprimate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). "Luni vom incepe negocierile cu investitorul selectat si speram sa obtinem o oferta imbunatatita," a sustinut Vladescu, care s-a declarat "in proportie de 90% sigur" ca privatizarea va fi facuta cu firma americana. Tranzactia va fi incheiata cel mai probabil la 1 septembrie.

"Oferta tehnica, de mediu si cea financiara depuse la AVAS exprima intentia Ford a intra in Romania", a sustinut Lyle Waters, directorul de dezvoltare strategica a Ford Europe. Potrivit estimarilor, Daewoo Automobile Craiova ar putea fi vinduta pentru 800 de milioane de euro, suma din care statul roman ar putea obtine pentru participatia de 72,4% aproximativ 500 de milioane de euro. Vladescu a sustinut ca pretul nu ar trebui sa fie o problema si a dat asigurari ca in acest proces de privatizare statul nu se va razgindi, asa cum s-a intimplat in cazul CEC. Procesul de vinzare al uzinei de la Craiova este estimat sa se incheie cel mai tirziu in luna septembrie a acestui an. Joi, 5 iulie, a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru preluarea Automobile Craiova. General Motors, cel mai important producator american de autovehicule, si firma rusa JSC Russian Machines, controlata de magnatul rus Oleg Deripska, nu au depus ofertele finale pina la termenul-limita stabilit de AVAS.