Dumitru Jianu, Seful Directiei Politiei Rutiere, si Axente Mihai, seful Politiei Autostrazi, au fost demisi ieri de Cristian David, ministrul Internelor si Reformei Administrative pe motiv ca au demonstrat o "abordare superficiala" in gestionarea ac
Dumitru Jianu, Seful Directiei Politiei Rutiere, si Axente Mihai, seful Politiei Autostrazi, au fost demisi ieri de Cristian David, ministrul Internelor si Reformei Administrative pe motiv ca au demonstrat o "abordare superficiala" in gestionarea accidentului de vineri de pe Autostrada Soarelui.     Cele doua accidente in lant de vineri, in care au fost implicate nu mai putin de 16 masini, produse pe Autostrada Soarelui din cauza fumului gros provocat de incendiile de vegetatie au fost "scanteia" care l-a determinat pe ministrul Cristian David, seful MIRA, sa ia hotararea de a cere demisia capilor Politiei Rutiere. Desi la o analiza mai atenta si obiectiva a intregii situatii s-ar putea gasi mai multi responsabili de incidentele produse, totusi David pare sa fi luat deja niste hotarari grele, "incununate" cua€¦ demisiile celor doi.     CINE SUNT VINOVATII? Masura luata de acesta are la baza analiza modului de actiune a politistilor in cazul accidentelor de vineri, in care un tanar de 23 de ani si-a pierdut viata, iar alte 12 persoane au fost grav ranite. "Stangacia demonstrata de politisti si interventia lor tardiva" reprezinta motivele pentru care ministrul a luat o astfel de decizie. Intr-un comunicat al MIRA se precizeaza faptul ca, desi aveau dispozitii clare, cei doi politisti cu functii de comanda "nu au gestionat corespunzator resursele umane si logistice, demonstrand o abordare superficiala in ceea ce priveste activitatile de prevenire si monitorizare a traficului rutier". Totodata, David i-a mai reprosat lui Jianu ca nu a gestionat bine situatia si ca, desi avea un elicopter la dispozitie, care trebuia sa survoleze in week-end autostrada, acesta nu ar fi fost ridicat de la sol nici macar dupa producerea accidentelor. La randul lui, premierul Tariceanu, citat de Mediafax, a spus ferm ca accidentul de vineri, produs pe Autostrada Bucuresti-Constanta, putea fi evitat daca "politia isi facea datoria si avertiza soferii asupra norului gros de fum de pe traseu". Mai mult, acesta a criticat dur modul de actiune al Politiei Rutiere in situatia data, considerand ca in astfel de momente "activarea radarului si satisfactia de a aplica un numar de amenzi pe zi" nu sunt suficiente. "Nu sanctionarea este elementul fundamental pe care trebuie sa se bazeze actiunea politiei rutiere (...) Trebuie o schimbare fundamentala a mentalitatii celor care lucreaza in politia rutiera, sa se adapteze noilor conditii".     CA LA NOI, LA NIMENI! Cautarea asa-zisilor vinovati nu pare insa sa rezolve sub nici o forma situatia. In timp ce autoritatile implicate paseaza responsabilitatea "fiecare in curtea vecinului", un alt incendiu a izbucnit ieri pe miristile de langa Autostrada Soarelui. Desi ancheta este in desfasurare, nu se cunosc cauzele producerii incendiului. Tot ieri, pe aceeasi autostrada, predestinata parca accidentelor, in dreptul kilometrului 59 un autovehicul de Calarasi a intrat sub o cisterna. In urma impactului, soferul masinii a decedat. La fata locului s-a aflat si ministrul David, care se afla in inspectie prin zona.   Nu sanctionarea este elementul fundamental pe care trebuie sa se bazeze actiunea Politiei rutiere, ci pe incercarea de a preveni asemenea accidente (...) Trebuie o schimbare fundamentala a mentalitatii celor care lucreaza in politia rutiera, sa se adapteze noilor conditii" Calin Popescu Tariceanu,premierul Romaniei     Stangacia demonstrata de politisti in cazul accidentului produs pe Autostrada Soarelui, reactia intarziata a acestora si interventia tardiva sunt de neconceput. Este nevoie ca dispozitivele politiei sa fie prezente pe principalele artere care fac legatura cu litoralul sau cu statiunile montane" Cristian David ministrul MIRA


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.