Dacia a inregistrat in primele sase luni ale anului vanzari de 111.834 de masini la nivel mondial. Acest numar reprezinta o crestere cu 8%, comparativ cu volumul aferent al primului semestru din 2006, pe fondul avansului semnificativ inregistrat de modelul Logan pe piata locala, cat si pe cea externa. Din volumul total de vanzari, 106.293 de unitati au fost autoturisme, in crestere cu 9,7%, comparativ cu primul semestru din 2006, iar 5.541 au fost de vehicule comerciale usoare, volum mai mic cu 16,8% fata de cel inregistrat in ianuarie-iunie 2006, a declarat ieri Renault, intr-un comunicat.

VAN-ul recupereaza pierderile de la "sufocarea" Pick-up-ului

Vanzarile de vehicule comerciale usoare Dacia au revenit pe crestere, dupa nivelurile reduse de la inceputul anului, determinate de perioada intre scoaterea din productie a modelului Pick-up si inceperea comercializarii noului model utilitar, furgonul Logan VAN.
Romania este a sasea mare piata pentru Renault, la nivel mondial, grupul a inregistrat vanzari de 66.380 de unitati in primul semestru, echivalentul unei cote de piata de 40,24%. Din volumul total comercializat, 51.312 unitati sunt autovehicule marca Dacia, iar restul modele sub brandul Renault.
Datorita extinderii liniei de produse cu modelul Logan MCV facute la inceputul anului, Dacia a raportat o crestere de 42,1% in vanzari pe piata europeana.
In Franta, Dacia a consemnat un avans de 31% al vanzarilor, la 14.915 unitati, ceea ce este echivalentul unei cote de piata de 1,4%. Marca se plaseaza pe locul 13 in clasamentul producatorilor de autoturisme. Vanzarile totale ale Renault au scazut cu 9,1% in Europa, in timp ce piata de automobile a inregistrat o scadere de 0,3%, in primul semestru.
De la lansarea in septembrie 2004 a modelului Logan au fost vandute 574.112 autoturisme. In primul semestru al acestui an, Logan s-a vandut in 158.913 de exemplare, in crestere cu 28,4% fata de valoarea raportata la sfarsitul lunii iunie 2006.

Citeste si:

Fabricat in sapte tari

Anul 2007 reprezinta o etapa importanta in programul Logan, intrucat Renault a lansat productia automobilului in Iran, India, Brazilia, Columbia, Maroc, Rusia.
Logan este fabricat deja in sapte state si vandut pe 55 de piete, sub marcile Renault si Dacia, fiind un element important al programului de expansiune internationala si de crestere a vanzarilor grupului francez. Pe piata indiana au fost livrate din luna aprilie 50.000 de unitati Logan, produse la uzina de la Nashik. La nivel mondial, vanzarile grupului francez s-au redus cu 3,8% in perioada ianuarie-iunie 2007, la peste un milion de unitati, evolutie influentata de scaderea de 9,1% consemnata pe piata europeana. Renault detinea la finele primului semestru o cota de 3,6% pe piata auto mondiala. Renault si-a extins prezenta in regiunea America, in conditiile cresterii vanzarilor cu 28,4%, la 60.500 de unitati. Cele mai rapide avansuri au fost raportate in Venezuela - 71,5%, Argentina - 50,3% si Brazilia - 31,5%.
Pentru intregul an, compania estimeaza o crestere usoara a vanzarilor, pe fondul lansarilor de noi produse, programate in cadrul strategiei Angajament 2009.
Renault a anuntat pe 20 iunie ca va infiinta la 1 ianuarie 2008 o subsidiara proprie pentru piata nord-europeana, care va include Suedia, Norvegia, Finlanda si Danemarca, urmand sa lanseze in aceste state 25 de noi modele sub marca Renault si Dacia.