Anual se trimit 10 milioane de mesaje in incercarea de a cistiga premiile de pe ambalajele produselor.

Milioane de romani trimit SMS-uri ca raspuns la invitatia producatorilor de a participa la trageri la sorti cu premii sau alte concursuri de acest tip. „Se dau in jur de 10 milioane de SMS-uri pe an, ceea ce inseamna in jur de 700.000 de dolari. Practic, concursurile organizate prin posta s-au mutat pe SMS-uri", estimeaza Marian Seitan, presedintele agentiei de marketing direct Hitmail. O singura campanie poate atrage mii de SMS-uri din partea consumatorilor sau chiar mai mult, organizatorii care primesc cele mai multe raspunsuri fiind companiile din industriile berii, al dulciurilor si al tigarilor. „Sint produse cu sute de mii de intrari (numar de SMS-uri primite de organizatorul de concurs din partea clientilor lor - n.r.). Depinde insa foarte mult de produs si de premiile puse in joc", apreciaza si Mihai Petroff, presedintele Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD) si Managing Director la compania de marketing direct Mailers.

Promotiile de consumator prin SMS, cum le numesc specialistii, presupun din partea organizatorilor afisarea pe ambalajul produselor a unui cod pe care consumatorul trebuie sa-l trimita printr-un SMS, urmind sa participe la o tragere la sorti si eventual sa cistige un premiu. In spate, lucrurile sint ceva mai complicate. „Clientul plateste costul unui SMS cu tarif normal. Firma (organizatorul promotiei - n.r.) plateste restul: logistica, adica organizarea promotiei, procesarea mesajelor si premiile. Banii de la organizator trec pe la companiile de marketing direct si pleaca la operatorii de SMS-uri (retelele de telefonie mobila - n.r.)", explica Petroff. Pentru producator, acest lucru inseamna un efort financiar de aproximativ 5.000 de euro pentru o campanie cu 100.000 de SMS-uri trimise, spre exemplu, dar si avantaje pe masura concretizate prin cresterea rapida a comenzilor. „Vinzarile pot creste si cu 100%. Depinde de produse", mai spune Seitan.

Piata marketingului direct este estimata de reprezentantii companiilor de profil la aproximativ 1-2 milioane de euro. Pentru 2007, acestia se asteapta la o crestere de 20-50%. „Sintem ceva mai avansati fata de Bulgaria, dar in urma celorlalte state din jur. Anul acesta cred ca vom inregistra o crestere de 20-50%", ne-a declarat Petroff. Totodata, oficialii ARMAD se asteapta la o diversificare a ofertelor, urmind sa apara si mesajele prin MMS trimise de companii clientilor lor.