Agentia Nationala de Administrare Fiscala contesta decizia de anulare a datoriei Daewoo Automobile Romania. Fabrica a obtinut pe 27 iunie anularea datoriei in valoare de peste 800 milioane de euro ca urmare a deciziei Curtii de Apel Bucuresti. Reprezentantii ANAF nu sunt de acord cu aceasta situatie si intentioneaza sa se adreseze Inaltei Curti de Casatie si Justitie, al carei verdict este definitiv.
Potrivit unor analisti din piata auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 milioane euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova, astfel ca statul poate primi peste 500 milioane euro pentru participatia sa de 72,4%.

Oferte de privatizare, pana pe 5 iulie

Joi expira termenul final pana la care pot fi depuse oferte pentru pachetul de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul social al firmei Automobile Craiova. Pana la jumatatea lunii mai, AVAS a primit trei scrisori de intentie din partea producatorilor americani General Motors si Ford si a firmei rusesti JSC Russian Machines, parte a unui grup detinut de magnatul Oleg Deripaska, care si-au exprimat interesul pentru preluarea Automobile Craiova.
Automobile Craiova poseda 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de uzina. Daewoo Automobile a rascumparat anul trecut actiunile detinute de compania coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 milioane de dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor intre Daewoo Motor Co si Daewoo Automobile Romania a fost semnat in luna august 2006.

Garantii de 1 mil. euro

Citeste si:

Pentru depunerea ofertelor de cumparare, companiile interesate sunt obligate sa cumpere de la AVAS dosarul de prezentare a firmei. Totodata, ofertantii trebuie sa achite garantia de participare la licitatie in valoare de 3,3 milioane lei (1,04 milioane euro).
Investitorii vor fi departajati in functie de pretul oferit pe actiune, investitiile asumate pentru modernizarea capacitatilor de productie a autoturismelor de pe platforma Automobile Craiova, angajamentul ofertantului de a ajunge in al patrulea an de la privatizare la un nivel de integrare de minimum 60% si realizarea unui volum al productiei de 200.000 de autoturisme in al patrulea an investitional de la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, potrivit strategiei de privatizare a companiei.
Ofertantii va trebui sa prezinte si un plan de afaceri pe o perioada de patru ani in care sa mentioneze elementele tehnice, economico-financiare, sursele de finantare, dezvoltarea pietei. Cea mai buna oferta va fi selectata de catre Comisia de privatizare prin aplicarea grilei de punctaj.

INFOBOX

Litigiul dintre Daewoo Automobile si ANAF a inceput in decembrie 2005, in urma controlului efectuat de Directia Regionala Vamala Craiova la societate. Controlul a stabilit ca producatorul auto datoreaza statului peste 800 milioane euro, reprezentand facilitatile fiscale de care a beneficiat societatea in trecut, inclusiv majorari si penalitati. Facilitatile au fost obtinute de Daewoo Automobile in baza Legii 71/1994, pentru atragerea de investitori straini in industrie.
Daewoo Craiova a vandut in 2006 peste 23.000 de masini pe piata interna, cu 13% peste rezultatele din 2005. Iar in primele cinci luni ale acestui an s-au vandut 7.752 de automobile, cu 3% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.