Germania si Danemarca au decis vineri sa construiasca un pod cu lungimea de 20 kilometri peste Marea Baltica. Acest pod va reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Europa, proiect in valoare de circa 5,6 miliarde de euro. Ministrul german al Transporturilor, Wolfgang Tiefensee, si omologul sau danez, Flemming Hansen, au declarat ca cele doua tari au incheiat un acord pentru realizarea proiectului, costurile fiind suportate, in mare parte, de Danemarca. Proiectul mai urmeaza sa primeasca acordul parlamentelor celor doua tari.
"Acest pod de legatura intre natiuni nu vizeaza numai reducerea semnificativa a timpilor de deplasare intre Hamburg si Copenhaga, ci este, de asemenea, o ruta de transport foarte importanta la nivelul intregii Europe", a declarat Tiefensee. Proiectul va face legatura intre insula germana Fehrman si insula daneza Lolland si va reduce durata de transport al marfurilor intre Hamburg si Scandinavia. Danemarca va fi unicul proprietar al podului si va asigura atat legatura rutiera, cat si feroviara intre cele doua tari. De altfel, Danemarca va acoperi circa 4,8 miliarde de euro din costurile de constructie, Germania urmand sa suporte diferenta pana la 5,6 milliarde. Ministrii transporturilor ale celor doua tari sunt increzatori ca vor obtine finantare de la Uniunea Europeana pentru realizarea proiectului. Lucrarile de constructie sunt programate sa fie finalizate pana in anul 2018.
Primele propuneri in vederea realizarii unei astfel de legaturi intre cele doua tari au aparut in anii '30, dar planurile au fost abandonate in repetate randuri, din lipsa de resurse financiare. Proiectul actual urmeaza unui acord neangajant semnat de Germania si Danemarca in urma cu trei ani.