Litigiu - Fiscul nu va incasa de la Daewoo 800 de milioane a‚¬ Daewoo Automobile Romania a castigat la Curtea de Apel Bucuresti procesul cu Fiscul, obtinand anularea datoriei de peste 800 de milioane de euro. Lupta cu Fiscul a fost castigata pentru Daewoo de fostul ministru al Controlului, Ionel Blanculescu. Daewoo a contestat in instanta si a obtinut anularea sumei de 800 de milioane de euro stabilita de Directia Regionala Vamala Craiova printr-un proces-verbal de control, realizat la finele anului 2005 si repetat in 2006.  CONTROALE. Litigiul fiscal dintre Daewoo si ANAF a inceput in decembrie 2005, in urma controlului efectuat de Directia Regionala Vamala Craiova la societate. Controlul a stabilit ca Daewoo datoreaza statului peste 800 de milioane de euro, reprezentand facilitatile fiscale de care a beneficiat societatea in trecut, inclusiv majorari si penalitati. Facilitatile au fost obtinute de Daewoo in baza Legii nr. 71/1994 privind acordarea unor facilitati suplimentare fata de Legea nr. 35/1991 republicata, pentru atragerea de investitori straini in industrie. Legea acorda o serie de facilitati investitorilor straini care investeau minimum 50 de milioane de dolari. Societatile infiintate de acestia trebuiau sa realizeze o productie "cu un grad valoric de integrare in Romania de minimum 60% si un export de 50% din valoarea productiei anuale". Controalele Vamii au stabilit ca gradul de integrare a productiei este sub 60%. Desi nu aveau competenta de a calcula gradul de integrare a productiei, "expertii" Vamii au obtinut rezultate diferite de la un control la altul: 13,47%, 34,6% si 55,46%. Pe baza controlului Vamii, Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala a cerut Daewoo Automobile Romania sa returneze facilitati de 800 de milioane de euro.  PROCESE. Daewoo a atacat procesul-verbal de control emis de Directia Vamala Craiova atat pe cale administrativa, cat si pe calea instantei. Raspunsul la contestatia facuta pe cale administrativa a venit la peste noua luni de la data depunerii acesteia la ANAF si stabilea desfiintarea procesului-verbal contestat. Astfel, toate dosarele au ramas fara obiect, fiind inchise, ca urmare a comunicarii de catre ANAF a Deciziei de anulare a procesului-verbal de control din decembrie 2005. La mai putin de o luna, reprezentantii Vamii Craiova au realizat un nou control la societate, avand acelasi obiect ca primul control si aceleasi rezultate: constatarea unei datorii de circa 800 de milioane de euro. Daewoo a reluat toate procedurile legale.  ACTIUNI. Echipa de avocati de la Consultanta si Investigatii Financiare, condusa de fostul ministru al Controlului, Ionel Blanculescu, a formulat peste 20 de actiuni de contestare a tuturor actelor emise de institutiile fiscale ale statului, in cadrul a peste zece dosare. Dupa doi ani, Curtea de Apel Bucuresti a dat dreptate Daewoo si a dispus anularea deciziilor contestate si exonerarea de plata sumelor stabilite prin actele de control. Hotararea este definitiva si executorie, dar poate fi atacata cu recurs de institutiile statului. Contactat telefonic, Blanculescu a refuzat sa comenteze succesul obtinut in instanta, deoarece decizia instantei poate fi contestata in instanta. Pe vremea cand a fost presedinte al AVAB, Blanculescu a gestionat pentru stat peste 5.000 de procese, cu o rata de succes ce a depasit 90%. Doua oferte pentru Daewoo Victoria impotriva Fiscului are loc cu cateva zile inainte de termenul final de depunere a ofertelor pentru privatizarea Daewoo Craiova. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) asteapta oferte pentru preluarea pachetului de actiuni de 72,4%, detinut la fabrica Daewoo Automobile Romania, pana la data de 5 iulie. Singurele companii care au achizitionat pana in prezent dosarul de prezentare a Automobile Craiova, necesar pentru depunerea ofertelor de cumparare a firmei, sunt Ford si General Motors. Interesata de preluarea Daewoo este si firma ruseasca JSC Russian Machines, parte a unui grup detinut de magnatul Oleg Deripaska, care a depus scrisoare de intentie la AVAS. Pe langa faptul ca investitorii trebuie sa cumpere dosarul de prezentare a fabricii de automobile, ei trebuie sa achite garantia de participare la licitatie in valoare de 3,3 milioane lei (1,04 milioane de euro). Investitorii vor fi departajati in functie de pretul oferit pe actiune si investitiile asumate pentru modernizarea capacitatilor de productie. In plus, ofertantii trebuie sa prezinte si un plan de afaceri pe o perioada de patru ani.