Cele mai multe dintre companiile europene nu au facut suficiente eforturi pentru gestionarea mai buna a cheltuielilor de calatorie, care reprezinta, inca, un adevarat cosmar pentru multe firme, se arata intr-un studiu al Visa publicat ieri, preluat de NewsIn.
Astfel, o treime din companiile europene nu stiu ce procent din cheltuielile lor se refera la calatorii, potrivit studiului Visa, pregatit de Ipsos MORI si intitulat "Administrarea cheltuielilor de calatorie". In ciuda faptului ca acest gen de cheltuieli acopera de obicei intre 8% si 10% din totalul costurilor operationale, multe companii inca nu au facut pasii necesari pentru reactualizarea si imbunatatirea modului in care isi gestioneaza cheltuielile de calatorie. "Raportul nostru subliniaza faptul ca, pentru majoritatea companiilor, administrarea cheltuielilor de calatorie inca reprezinta un soi de cosmar, cand nu ar trebui sa fie deloc asa. In ciuda faptului ca aceste cheltuieli pentru calatorii si divertisment acopera un procent semnificativ din costurile operationale, multe companii inca nu au facut pasii necesari pentru a reactualiza si imbunatati modul in care gestioneaza acest proces", a spus vicepresedintele Visa, Luc Janssen.
Oficialii a 301 mari companii europene chestionate pentru acest studiu au recunoscut ca toate cheltuielile lor pentru calatorii si divertisment consuma resurse importante si sunt dificil de administrat, din cauza politicilor adesea fragmentate si inconsistente.
Astfel, 85% dintre companii isi produc propriile rapoarte din mai multe surse de date, iar aproape o treime (32%) inca primesc doar rapoarte pe hartie din partea furnizorilor. Administratorii companiilor au devenit atat de preocupati de aceste aspecte, incat 47% au citat cheltuielile de calatorie ca fiind o prioritate pe lista de imbunatatiri, dupa cum arata un alt sondaj recent realizat de Visa International.
Peste trei sferturi din companiile incluse in sondaj apeleaza la o agentie de voiaj, in cadrul eforturilor de administrare a cheltuielilor de calatorie. De asemenea, companiile au luat masuri de imbunatatire a procesului de administrare a cheltuielilor de calatorie prin introducerea unor conturi si carduri de plata corporative, care impreuna acopera 56% din cheltuielile de calatorie, se arata in studiu. Sondajul confirma ca Visa ar fi furnizorul preferat al unui cont pentru calatorii: doua din fiecare cinci companii (41%) sunt in favoarea sa, ceea ce reprezinta un vot de aprobare cu aproximativ 21% mai consistent decat cel acordat urmatorului furnizor preferat.
"Desi contul pentru calatorii se bucura de extrem de multa popularitate in randul companiilor care le utilizeaza - 81% au fost satisfacute de acest produs -, gradul general de informare referitor la acest tip de cont era scazut: doar o singura companie din cinci a declarat ca stia de existenta acestui produs", a mentionat Janssen.
"In mod clar, este putin probabil ca o companie sa povesteasca rivalelor sale despre o modalitate de a economisi timp si bani - poate ca acesta este motivul!", a adaugat el.