Compania japoneza Sony are ca obiectiv pe termen mediu obtinerea unei cote de 5% din piata computerelor portabile din Romania, estimata la 200.000 de unitati in acest an si la 350.000 de unitati in 2010, au declarat oficialii companiei, citati de Mediafax.
Lia Burghelea, business development manager al companiei pentru Europa de Sud-Est si reprezentant oficial in Romania al Sony pentru marca Vaio, a precizat intr-o conferinta de presa ca "pentru urmatorii trei ani, rata agregata de crestere a pietei notebook-urilor va fi de 60%, volumul fiind de 300.000 de unitati".
Compania a lansat in Romania trei modele de laptopuri Vaio, cu preturi de la 1.500 de euro la 2.500 de euro, ce se adreseaza clientilor cu venituri medii si mari.
Oficialul firmei a mentionat ca estimeaza pentru primele 12 luni de la lansare o cota de piata de 2%. Pentru perioada imediat urmatoare, Sony isi propune sa dezvolte reteaua de distributie si sa asigure asistenta de service la sediul clientilor (door-to-door) pentru marca Vaio. Compania japoneza considera Romania una dintre cele mai importante piete din sud-estul Europei: "Romania este o piata foarte mare, iar viteza de schimbare a acesteia este o oportunitate pentru Sony", a spus Takamuri Oda, general manager al diviziei Business Strategy & Management a Sony pentru Europa Centrala si de Sud-Est.

Vaio lanseaza noi modele de laptopuri

Mai mult de jumatate dintre cei ce folosesc laptopuri sunt de parere ca dimensiunea si greutatea este mult mai importanta decat performanta. Vaio reuseste sa uneasca toate aceste calitati, lansand pe piata din Romania doua noi serii de laptopuri: Vaio TZ si Vaio FZ.
Modelul Vaio TZ ofera o imbinare reusita dintre portabilitate si performanta cu un design exceptional. Punctele forte ale acestui produs sunt: constructia din fibra de carbon pentru o greutate foarte redusa si durabilitate, designul "Full Flat" plin de stil, cu o camera web minuscula integrata, si cel mai nou procesor Intel® Corea„¢ 2 Duo Ultra-Low Voltage, pentru o durata de utilizare imbunatatita a acumulatorului. "Acesta este momentul in care inalta tehnologie se intalneste cu piata produselor de lux", afirma Jun Koyama, director de marketing pentru Sony Vaio in Europa.
Cel de-al doilea model de laptop din seria Vaio FZ vine in intampinarea utilizatorilor cu inovatii deosebite: ecran LCD de 15,4 inci din gama X-black, ce reuseste sa obtina o fidelitate a culorii de 90%, Blu-ray Disca„¢, decodare hardware HD si iesire HDMI pentru filme HD, ce permit rularea si editarea lor intr-o maniera rapida si fluenta. Jun Koyama, director de Marketing pentru Vaio in Europa (VOE), sustine in acelasi comunicat de presa ca elementul-cheie al notebook-ului este ecranul, un display de 15,4 inci pe o constructie de formatul celui de 14,1 inci. "Sa nu uitam ca acest portabil este capabil sa ruleze si sa editeze continut Full HD cu usurinta. Exista o mare resursa de putere intr-un spatiu cu adevarat mic", a mai spus Jun.
Gigantul japonez este prezent cu marca Vaio in 13 tari din Europa si are 10 puncte operationale. In anul fiscal incheiat in martie 2006 s-au inegistrat vanzari de 55 miliarde de euro, din care 12,6 miliarde de euro in Europa.