Producatorul de automobile Renault planuieste sa stabileasca o uzina in Indonezia cu o capacitate anuala de productie de 150.000 - 200.000 de automobile, pentru a fabrica modelul local de camioneta, relateaza Reuters, preluata de NewsIn.
Ghosn conduce si al treilea producator nipon de automobile, Nissan Motor Co. "Ghosn este decis sa duca la capat dezvoltarea acestui model de automobil multifunctional, destinat nu doar pietei indoneziene, ci si exportului", a declarat Lufti.
Renault a semnat mai multe contracte in Indonezia in urma cu cativa ani, insa nivelul vanzarilor ramane scazut deoarece costurile de productie sunt mai mari decat cele ale rivalilor din Japonia, care detin mai multe amplasamente de productie in cea mai mare economie a Asiei de Sud-Est. Anul trecut, Renault a vandut doar 19 automobile din productia totala a Indoneziei, de 318.883 unitati, conform datelor industriale publicate. Toyota a dominat piata camionetelor, prin modelele sale extrem de populare Kijang si Avanza. Piata automobilistica indoneziana a inregistrat o scadere de 40% in 2006, fiind afectata de dobanzile mari si de nivelul scazut al consumului, dupa ce Guvernul a decis majoratea preturilor la combustibil la sfarsitul anului 2005. Aceasta decizie a dus la cresterea inflatiei pana la cel mai ridicat nivel atins in ultimii sase ani si a obligat banca centrala indoneziana sa majoreze dobanda de politica monetara pana la 12,75%. Insa, datorita politicii bancii centrale de a reduce gradual nivelul dobanzii-cheie, piata indoneziana a automobilelor incepe sa recupereze terenul pierdut.