Diferentele dintre stirile postului lui Dan Voiculescu si ale postului public au constituit subiectul unui studiu realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent.

„Observatorul" Antenei 1 mizeaza cel mai adesea pe copii, fie reclamind abuzuri, fie demarind campanii pentru colectarea de bani, in timp ce „Jurnalul TVR 1" este orientat pe politica interna, arata raportul „Doua televiziuni: doua lumi", lansat ieri de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) in urma unei monitorizari facute in aprilie. Demersul CJI face parte dintr-un studiu calitativ international, intitulat „Stirile tv din prime time" si derulat in 11 tari.

Si accidentele, si politica interna fac deliciul televiziunii lui Dan Voiculescu, in timp ce canalul unu al televiziunii publice prefera mai degraba investigatiile in mari cazuri de coruptie, respectiv sportul si subiectele externe.

Studiul mai apreciaza atitudinea in general neutra a relatarii jurnalistilor, insa acuza neglijarea unor valori precum respectul pentru viata privata si prezumtia de nevinovatie.

Formatul TVR mizeaza pe transmisii directe, in timp ce Antena 1 si-a obisnuit publicul cu reportajele originale si stirile brute. Atit unul dintre posturi, cit si celalalt ignora insa aproape complet citarea surselor, in special in cazul surselor externe. „Urmarind Antena 1 si TVR 1 pe o perioada mai indelungata am avut senzatia ca traim in doua lumi diferite in paralel", a concluzionat pentru NewsIn autoarea raportului, Manuela Preoteasa.